Details

Title: Особенности активности студентов с разным уровнем личностной идентичности в цифровой среде: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.02_03 «Педагогический дизайн информационной образовательной среды»
Creators: Левченко Мария Александровна
Scientific adviser: Гулк Елена Борисовна
Other creators: Назаров Денис Александрович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: цифровая среда; интернет активность; личностная идентичность; студенты; digital environment; Internet activity; personal identity; students
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 44.04.02
Speciality group (FGOS): 440000 - Образование и педагогические науки
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-3293
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\7747

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Особенности активности студентов с разным уровнем личностной идентичности в цифровой среде».Данная работа посвящена исследованию специфики активности студентов в цифровой среде в связи с разным уровнем личностный идентичности.Задачи, которые решались в ходе исследования: 1.Провести теоретический обзор современных психолого-педагогических исследований личностной идентичности и особенностей активности студентов в цифровой среде. 2.Исследовать уровни сформированности личностной идентичности и ее отдельных структурных компонентов. 3.Исследовать особенности активности в цифровой среде студентов с разным уровнем личностной идентичности. 4.Установить взаимосвязь уровня личностной идентичности и особенностей активности студентов в цифровой среде. 5.Исследовать влияние фактора пола на взаимосвязь личностной идентичности и особенностей активности в цифровой среде. В работе проанализированы психологические аспекты изучения личностной идентичности в отечественной и зарубежной литературе и исследования особенностей активности в цифровой среде в период ранней взрослости. Разработана и апробирована авторская анкета, направленная на изучение особенностей активности студентов в цифровой среде. Изучены специфические особенности активности в цифровой среде у студентов с разным уровнем личностной идентичности. Проанализированы взаимосвязи между уровнем, отдельными компонентами идентичности и различными стратегиями поведения в цифровой среде, выявлены особенности корреляционных структур в группах студентов с разным уровнем личностной идентичности. Выявлено влияние фактора пола на взаимосвязь личностной идентичности и особенностей активности в цифровой среде.

The topic of the final qualification work: "Features of activity of students with different levels of personal identity in the digital environment".This work is devoted to the study of the specifics of students ' activity in the digital environment in connection with different levels of personal identity.Tasks that were solved in the course of the study: 1. To conduct a theoretical review of modern psychological and pedagogical research of personal identity and features of students ' activity in the digital environment. 2. to Study the levels of formation of personal identity and its individual structural components. 3. to Investigate the features of activity in the digital environment of students with different levels of personal identity. 4. Establish the relationship between the level of personal identity and the characteristics of students ' activity in the digital environment. 5. to Investigate the influence of the gender factor on the relationship between personal identity and the characteristics of activity in the digital environment. The paper analyzes the psychological aspects of studying personal identity in Russian and foreign literature and studies the features of activity in the digital environment during early adulthood. The author's questionnaire aimed at studying the features of students ' activity in the digital environment was developed and tested. Specific features of activity in the digital environment in students with different levels of personal identity are studied. The relationships between the level, individual components of identity and various strategies of behavior in the digital environment are analyzed, and the features of correlation structures in groups of students with different levels of personal identity are revealed. The influence of the gender factor on the relationship between personal identity and features of activity in the digital environment is revealed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 8
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics