Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Особенности активности студентов с разным уровнем личностной идентичности в цифровой среде».Данная работа посвящена исследованию специфики активности студентов в цифровой среде в связи с разным уровнем личностный идентичности.Задачи, которые решались в ходе исследования: 1.Провести теоретический обзор современных психолого-педагогических исследований личностной идентичности и особенностей активности студентов в цифровой среде. 2.Исследовать уровни сформированности личностной идентичности и ее отдельных структурных компонентов. 3.Исследовать особенности активности в цифровой среде студентов с разным уровнем личностной идентичности. 4.Установить взаимосвязь уровня личностной идентичности и особенностей активности студентов в цифровой среде. 5.Исследовать влияние фактора пола на взаимосвязь личностной идентичности и особенностей активности в цифровой среде. В работе проанализированы психологические аспекты изучения личностной идентичности в отечественной и зарубежной литературе и исследования особенностей активности в цифровой среде в период ранней взрослости. Разработана и апробирована авторская анкета, направленная на изучение особенностей активности студентов в цифровой среде. Изучены специфические особенности активности в цифровой среде у студентов с разным уровнем личностной идентичности. Проанализированы взаимосвязи между уровнем, отдельными компонентами идентичности и различными стратегиями поведения в цифровой среде, выявлены особенности корреляционных структур в группах студентов с разным уровнем личностной идентичности. Выявлено влияние фактора пола на взаимосвязь личностной идентичности и особенностей активности в цифровой среде.
The topic of the final qualification work: "Features of activity of students with different levels of personal identity in the digital environment".This work is devoted to the study of the specifics of students ' activity in the digital environment in connection with different levels of personal identity.Tasks that were solved in the course of the study: 1. To conduct a theoretical review of modern psychological and pedagogical research of personal identity and features of students ' activity in the digital environment. 2. to Study the levels of formation of personal identity and its individual structural components. 3. to Investigate the features of activity in the digital environment of students with different levels of personal identity. 4. Establish the relationship between the level of personal identity and the characteristics of students ' activity in the digital environment. 5. to Investigate the influence of the gender factor on the relationship between personal identity and the characteristics of activity in the digital environment. The paper analyzes the psychological aspects of studying personal identity in Russian and foreign literature and studies the features of activity in the digital environment during early adulthood. The author's questionnaire aimed at studying the features of students ' activity in the digital environment was developed and tested. Specific features of activity in the digital environment in students with different levels of personal identity are studied. The relationships between the level, individual components of identity and various strategies of behavior in the digital environment are analyzed, and the features of correlation structures in groups of students with different levels of personal identity are revealed. The influence of the gender factor on the relationship between personal identity and features of activity in the digital environment is revealed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 17
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |