Details

Title: Формирование конкурентной стратегии развития предприятия на основе принципов TQM: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 27.03.02 «Управление качеством» ; образовательная программа 27.03.02_02 «Управление качеством на предприятии»
Creators: Палий Татьяна Владимировна
Scientific adviser: Яковлев Андрей Анатольевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: конкурентная стратегия; промышленность; всеобщий контроль качества; повышение конкурентоспособности; принцип; competitive strategy; industry; universal quality control; increasing competitiveness; principle
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 27.03.02
Speciality group (FGOS): 270000 - Управление в технических системах
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-343
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\26944

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является предприятие ГУП «Петербургский метрополитен». Предмет исследования – применение концепции TQM для формирование конкурентной стратегии. Цель исследования является формирование конкурентной стратегии на предприятии ГУП «Петербургский метрополитен» на основе принципов TQM. Для достижения данной цели были поставлены задачи: • Подробно посмотреть принципы TQM и конкурентные стратегии предприятия, выявить особенности. • Предложить стратегию развития предприятия на основе принципов TQM или внесение корректировок в имеющееся. • Рассмотреть имеющуюся концепцию TQM на предприятии ГУП «Петербургский метрополитен» Проведен маркетинговый и финансово-хозяйственный анализ предприятия, а также анализ текущей системы. Подробно рассмотрена система TQM с присущими ей методами и инструментами. Сформированы предложения и коррективы по внесению изменений в существующую стратегию.

The object of the study is the enterprise sue "Petersburg metro". The subject of the research is the application of the TQM concept for the formation of a competitive strategy. The purpose of the study is to form a competitive strategy at the enterprise sue "Petersburg metro" based on the principles of TQM. To achieve this goal, tasks were set: • View in detail the principles of TQM and competitive strategies of the company, to identify features. • Propose a strategy for the development of the company based on the principles of TQM or make adjustments to the existing. • Consider the existing concept of TQM at the enterprise sue " St. Petersburg metro» Marketing and financial and economic analysis of the company, as well as analysis of the current system. The TQM system with its inherent methods and tools is considered in detail. Proposals and adjustments for making changes to the existing strategy have been formed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics