Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: “Автомобильный бензиновый двигатель мощностью 115 кВт”. Данная работа посвящена разработке бензинового двигателя мощностью 115 кВт, предназначенного для установки на легковой автомобиль. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Обзор литературы в этой области, обзор двигателей на рынке, описание конструкции двигателя. 2. Расчет и оптимизация рабочего процесса двигателя. 3. Анализ сил, действующих на детали кривошипно-шатунного механизма. 4. Анализ уравновешенности двигателя. 5. Прочностной расчет коленчатого вала и шатуна двигателя. 6. Разработка чертежей компоновки двигателя. В работе был произведен краткий обзор истории двигателестроения, обзор двигателей схожего класса, подробно описаны принципы работы узлов двигателя, работа основных систем, а также основные конструктивные и технологические решения разрабатываемого двигателя. Были произведены расчет рабочего процесса по методу Гриневецкого-Мазинга и оптимизация рабочего процесса методом математического моделирования с помощью программного обеспечения “Процесс 2000”, динамический расчет двигателя, расчет прочности деталей КШМ, спроектированы поперечный и продольный разрезы двигателя, схемы систем смазки, охлаждения, топливоподачи.
Theme of final qualifying work: “car petrol engine with a power of 115 kW”. This work is devoted to the development of a 115 kW petrol engine, designed for installation in a passenger car. The tasks for the research: 1. A literature review in this area, a market overview of engines, a description of the construction of the engine. 2. Calculation and optimization of the engine workflow. 3. Analysis of the forces, acting on the parts of the crank mechanism. 4. Balance analysis of the engine. 5. Strength calculation of the crankshaft and connecting rods. 6. Development of engine layout drawings. The study including a brief review of the history of engine building, an overview of the same class engines, the principles of the operation of engine components, the operation of the main systems, the main construction and technological solutions. The workflow was calculated according to the Grinevecki-Masing method, and optimized by math modeling using the “Process 2000” software, was designed dynamic calculation of the engine, calculation of the strength of the parts of the crank mechanism, were designed cross- and longitudinal sections of the engine, lubrication, cooling and fuel supply systems.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 15
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |