Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассматриваются архитектурные паттерны проектирования для разработки кроссплатформенного приложения электронной коммерции. Целью данной работы является разработка приложения с использованием пользовательской и чистой архитектуры. И дальнейшее сравнение данных архитектур между собой. В работе рассматриваются архитектурные паттерны, а также поведенческий паттерн и принципы SOLID. Произведена разработка приложения с использованием пользовательской архитектуры. Приводится описание трех архитектур, а именно MVC, гексагональной и чистой архитектуры. Из описанных трех архитектур была выбрана чистая архитектура, как наиболее подходящая. Произведена разработка приложения с использованием чистой архитектуры. Для разработки использовался язык программирования dart и фреймворк flutter. Описывается общая структура двух приложений. Описывается бизнес-логика и структурная иерархия папок. Приведены графики, которые наглядно показывают облегчение работы над проектом при использовании чистой архитектуры. Производится сравнение двух архитектур, в ходе которого выявляется важность использования архитектурного паттерна для разработки приложения электронной коммерции.
In the given work architectural patterns of designing for developing cross-platform application of electronic commerce are considered. The purpose of this work is to develop an application using both user and pure architecture. And further comparison of these architectures among themselves. The paper considers architectural patterns as well as behavioral pattern and SOLID principles. The development of the application using the user architecture is made. The description of three architectures is given, namely MVC, hexagonal and pure architecture. From the described three architectures, the pure architecture was chosen as the most appropriate one. The application has been developed using pure architecture. The programming language dart and flutter framework were used for development. The general structure of two applications is described. Describes the business logic and structural hierarchy of folders. Graphs are given, which clearly demonstrate the ease of work on the project using a clean architecture. A comparison of the two architectures is made, where the importance of using an architectural pattern for developing an e-commerce application is highlighted.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 42
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |