Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является оценка целесообразность выполнения только правого поворота при курьерской доставке грузов по городу/ Задачи работы: изучить методы подсчета расхода топлива; выяснить условия, при которых имеет смысл проехать перекресток прямо с последующими поворотами направо вместо левого поворота; рассчитать коммерческую эффективность проекта. Работа выполнялась на материалах АО «ДПД РУС». Применялись методы исследования: вероятностные и статистические методы, графические методы анализа данных, прогнозирование, методы оценки эффективности проектов. Основные результаты работы: обоснована экономическая нецелесообразность выполнения только правого поворота при доставке грузов по городу; разработана зависимость экономии топлива от выполнения левого или правого поворота на перекрестке при доставке грузов; составлено уравнение зависимости расхода топлива от количества циклов светофора. Практическая значимость работы определяется возможностью реализации предложенных мероприятий в транспортной организации.
The aim of the work is to assess the feasibility of performing only the right turn during courier delivery of goods around the city. Tasks of the work: to learn methods for calculating fuel; to find out the conditions under which it makes sense to pass the intersection directly with subsequent turns to the right instead of the left turn; to calculate the commercial effectiveness of the project. The graduate qualification work was carried out on the basis of the JSC «DPD RUS». The research methods were applied: probabilistic and statistical methods, graphical methods of data analysis, forecasting, methods for evaluating the effectiveness of projects. The main results of the work: substantiated the economic inexpediency of performing only the right turn when delivering goods around the city; the dependence of fuel economy on the implementation of the left or right turn at the intersection when delivering goods is developed; the equation of dependence of fuel consumption on the number of traffic light cycles is compiled. The practical significance of the work is determined by the possibility of implementing the measures in the transport organization.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 4
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |