Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы магистра: «Стратегичуское упраиление инновационным бизнесом в индустрии видеоигр». Целью исследования является: Предложите стратегическую модель в многомерном прогнозе, которая улучшает развитие компаний, их менеджмент и степень инноваций в индустрии видеоигр. Задачи исследования: - Диагностический системный анализ; современное состояние индустрии видеоигр. Вредительский анализ студий видеоигр и деревьев компетенций. - Анализ ключевых переменных отрасли, определяющих степень инновационности и будущее отрасли. - Анализ основных действующих лиц и задач развития отрасли в будущем. - Морфологический анализ отрасли для разработки будущих сценариев развития. - Разработать предложение (стратегическую повестку дня) по повышению инновационности и компетентности отрасли. Исследование выполнялось на базе О реальном состоянии индустрии видеоигр Методы исследования: использовались общенаучные методы исследования: контент-и сравнительный анализ, сбор и обработка данных, а также специфические методы исследования, в частности SWOT-анализ, морфологический анализ, анализ рисков. Основные результаты исследования: Анализ стратегий, ставок в политической, экономической, социальной и технологической сферах как компетенций для развития исследований и инноваций индустрии видеоигр. Предложение по разработке стратегической повестки дня. Научной новизной исследования заключается в применении стратегического проспективного прогнозирования и использовании трансдисциплинарных инструментов и фокусов для разработки стратегий.
The subject of the graduate qualification work is: “Strategic management of innovative business in the video game industry”. The purpose of the study consists on: Offer a strategic model in a multi-dimensional forecast that improves the development of companies, their management, and the degree of innovation in the video game industry. The Research problem is: The diagnostic and systematic analysis; the current state of the video game industry. Pest analysis of video game studios and competency trees. - An analysis of key industry variables that determine the degree of innovation and the future of the industry. - An analysis of the main actors and challenges of the industry development in the future. - A morphological analysis of the industry to develop future development scenarios. - Develop a proposal (strategic agenda) to improve the innovation and competence of the industry. The study was performed on the basis of: About the real state of the video game industry The research methods used are: General scientific research methods were used: content and comparative analysis, data collection and processing, as well as specific research methods, in particular SWOT analysis, morphological analysis, and risk analysis. The main results of the research are: Analysis of strategies and bids in the political, economic, social and technological spheres as competencies for the development of research and innovation in the video game industry. Proposal for the development of a strategic agenda. The scientific novelty of the research is: The application of strategic long-term forecasting and the use of transdisciplinary tools and focuses for developing strategies.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 26
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |