Details

Title Инновационная бизнес-модель в издательском деле: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.03 «Издательское дело» ; образовательная программа 42.03.03_01 «Книгоиздательское дело»
Creators Брок Максимилиан Сергеевич
Scientific adviser Шакуров Андрей Алексеевич
Other creators Шакуров Андрей Алексеевич ; Большакова Анна Владимировна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2020
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects бизнес-модель ; бизнес-план ; издательское дело ; маркетинг ; остервальдер ; маркетинговые исследования ; business model ; business plan ; publishing ; marketing ; osterwalder ; marketing research
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.03
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
Links Отзыв руководителя ; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-5082
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\8733
Record create date 7/31/2020

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена построению инновационной бизнес-модели в области маркетинга. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1) Дано определение понятию бизнес-модели 2) Указана методика построения бизнес-моделей 3) Указаны требования для разработки алгоритма бизнес-модели 4) Указана разница между бизнес-планом и бизнес-моделью 5) Предложено свое инновационное решение бизнес-модели В первой главе выпускной работы мы разъяснили понятия бизнес-модели в теоретическом смысле, дали определения, рассмотрели основные типы и шаблоны бизнес-моделей и проанализировали современные тенденции в развитии данной отрасли. Во второй главе нами был проведено аналитико-теоретическое исследование, перед нами появилось определение бизнес-плана, мы выявили различия между бизнес-планом и бизнес-моделью, а также рассмотрели основные требования при бизнес-планировании и создании бизнес-модели. В третьей главе было проведено практическое исследование нашего инновационного решения в области маркетинга бизнес-моделирования. Все поставленные цели исследований выпускной работы выполнены.

This work is devoted to designing an innovative business model in the field of marketing. Objectives of the study: 1) To give a definition of the business model concept 2) To analyze the methodology for designing business models 3) To specify the requirements for developing a business model algorithm 4) To distinguish between the business plan and the business model 5) To propose an innovative business model. The first chapter of our graduation thesis provides for theoretical basis of the business model concept, presents definitions of a business model, reviews the main types and templates of the business models and analyzes the current trends in the development of the industry. The second chapter presents the results of our theoretical study, gives definition of a business plan, differentiates a business plan and a business model, and considers the basic requirements for business planning and business model development. The third chapter is devoted to the practical study of our innovative solution in the field of business modeling marketing. All the objectives of the graduate studies have been accomplished.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 22 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics