Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Разработка перспективной газотурбинной установки для зарядки аккумуляторных систем гражданского электротранспорта мощностью 120 кВт». Данная работа посвящена проблеме использования микротрубинного генератора для зарядки систем гражданского электротранспорта мощностью 120 кВт, в частности исследованию режимов её работы, а также возможность установки в грузовой электротранспорт. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Выбор тепловой схемы микротрубинной установки и её обоснование 2. Анализ существующих установок, их сравнение, выбор оптимального варианта. 3. Исследование режимов работы микротрубинной установки, построение зависимостей. 4. Разработка рекомендаций по созданию газотурбинной установки для зарядки аккумуляторных систем гражданского электротранспорта. Расчёты тепловой схеме производились в программе A2GTP. Промежуточная оценка параметров проектируемой установки сделана в программе Turbo2, разработанной на кафедре ТГиАД. Произведены газодинамические расчёты компрессора и турбины. На основании расчётов построены характеристики компрессора и турбины для каждого из режимов, с целью выбора оптимальных параметров. Построены характеристики турбокомпрессора. Приведено описание основных узлов микротрубинной установки. Даны рекомендации для дальнейшей проработки данной темы.
The subject of the graduate qualification work is "Development of a promising gas turbine installation for charging battery systems of civil electric transport with a capacity of 120 kW". This work is devoted to the use of the microturbine generator charging systems, civil electric power 120 kW, in particular the study of the modes of its operation, and also possibility of installation in a cargo transport. Tasks that were solved in the course of the study: 1. Selection of the thermal scheme of a microturbine installation and its justification 2. Analysis of existing installations, their comparison, selection of the optimal option. 3. The study of the modes of operation of the microturbine installation, the build dependencies. 4. Development of recommendations for the creation of a gas turbine installation for charging battery systems of civil electric transport. Calculations of the thermal scheme were made in the a2gtp program. An interim assessment of the parameters of the designed installation is made in the Turbo 2 program developed at the Department of TG&AD. Gas-dynamic calculations of the compressor and turbine were performed. Based on the calculations, the characteristics of the compressor and turbine for each of the modes are constructed in order to select the optimal parameters. The characteristics of the turbocharger are constructed. The main components of the microturbine installation are described. Recommendations for further development of this topic are given.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 10
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |