Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Актуальность темы исследования предопределяется убывающим числом важных связующих аэропортов, которые находятся в труднодоступных местностях и регионах. В этой связи целью является выявление неэффективных мер со стороны государственного регулирования отрасли региональных воздушных перевозок, а также разработка рекомендаций по совершенствованию предлагаемых мер. Объектом данной работы является сфера малой гражданской авиации в РФ. Предметом является система экономических отношений, которая с учётом взаимодействия региональных и магистральных авиаперевозчиков формируется в процессе развития рынков воздушных перевозок в регионах. Основными задачами были определены: изучение текущего состояния сферы воздушных пассажирских перевозок в России, выделение основных проблем взаимодействия государства и регионов в сфере воздушных перевозок, а также определение факторов, сдерживающих развитие региональных авиаперевозок, анализ существующих предпринятых мер по реализации возрождения региональной авиации, путём изучения нормативно-правовых документов. Для обоснования теоретических положений использовались методы статистического, сравнительного анализа; научного наблюдения и обобщения. В исследовании широко используются институциональный, структурно–функциональный и системный подходы. Региональные авиаперевозки являются важным инструментом в государственном регулировании, а также в экономических отношениях между регионами и самим государством. Важно разработать специальную методологию, в которой будет отражены главные моменты по реализации региональных маршрутов, а также выстроены чёткие алгоритмы взаимодействия.
The relevance of the research topic is predetermined by the diminishing number of important connecting airports, which are located in remote areas and regions. In this regard, the goal is to identify ineffective measures on the part of state regulation of the regional air transportation industry, as well as to develop recommendations for improving the proposed measures. The object of this work is the sphere of small civil aviation in the Russian Federation. The subject is the system of economic relations, which, taking into account the interaction of regional and mainline air carriers, is formed in the process of developing air transportation markets in the regions. The main tasks were identified: studying the current state of the air passenger transportation in Russia, highlighting the main problems of interaction between the state and the regions in the field of air transportation, as well as identifying the factors hindering the development of regional air transportation, analyzing the existing measures taken to implement the revival of regional aviation, by studying regulatory - legal documents. Methods of statistical, comparative analysis were used to substantiate the theoretical provisions; scientific observation and generalization. The research widely uses institutional, structural-functional and systemic approaches. Regional air transportation is an important tool in state regulation, as well as in economic relations between regions and the state itself. It is important to develop a special methodology that will reflect the main points on the implementation of regional routes, as well as build clear algorithms for interaction.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- ЗАДАНИЕ
Usage statistics
Access count: 6
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |