Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: работы «Разработка стратегии выведения на рынок Санкт- Петербурга нового информационного продукта для туристов». Объектом исследования является туристический рынок Санкт-Петербурга. Целью работы является разработка стратегии выведения на рынок туризма нового информационного продукта на для туристов Санкт-Петербурга. В процессе работы нами были рассмотрены теоретические аспекты туризма и информации, сформулированы необходимое для работы понятия и разработаны новые классификации. Были определены основные схемы и методики формирования стратегии выведения на рынок новых продуктов. На основе полученных данных были предложены методики исследования рынка. В частности, конечных потребителей и возможных конкурентов. Были проведены качественные и количественные исследования конечных потребителей. Анализ возможностей конкурентов и анализ их маркетинговых коммуникаций. В результате работы были выявлены неудовлетворенные потребности туристов Санкт-Петербурга, под которые была разработана концепция нового информационного продукта, позволяющего удовлетворить эти потребности. На основе исследования и теоретических аспектах была разработана стратегия выведение нового информационного продукта для туристов Санкт-Петербурга. Дополнительно для закрепления результата была предложена методика оценки экономической эффективности разработанной нами стратегии.
Theme of the final qualifying work: work "Development of a strategy for introducing a new information product for tourists to the market of St. Petersburg" The object of the research is the tourist market of St. Petersburg. The aim of the work is to develop a strategy for introducing a new information product to the tourism market for tourists in St. Petersburg. In the process of work, we examined the theoretical aspects of tourism and information, formulated the concepts necessary for the work and developed new classifications. The main schemes and methods of forming a strategy for introducing new products to the market were determined. Based on the data obtained, market research methods were proposed. In particular, end users and potential competitors. Qualitative and quantitative end-user studies have been carried out. Analysis of competitors' capabilities and analysis of their marketing communications. As a result of the work, the unmet needs of the tourists of St. Petersburg were identified, for which the concept of a new information product was developed to satisfy these needs. Based on the research and theoretical aspects, a strategy was developed for the introduction of a new information product for tourists in St. Petersburg. Additionally, to consolidate the result, a methodology for assessing the economic efficiency of the strategy developed by us was proposed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 36
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |