Details

Title: Разработка концепции онлайн-сервисов для продвижения ИТ-стартапов: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.05 «Бизнес-информатика» ; образовательная программа 38.04.05_02 «Бизнес-инжиниринг (международная образовательная программа)»
Creators: Ковалева Екатерина
Scientific adviser: Ильяшенко Оксана Юрьевна
Other creators: Зотова Елизавета Александровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: предпринимательство; гендерное равенство; онлайн-сервис; UML; системное моделирование; entrepreneurship; gender equality; online service; system modeling
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-1008
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\20975

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью исследования является разработка концепции онлайн-сервиса, который может поддерживать продвижение и развитие ИТ-стартапов. Исследование проводилось на основе проекта “Women in technologies”. Предметом диссертации является разработка сервиса, направленного на поддержку ИТ-стартапов в их продвижении. Методы исследования: для исследовательской части за основу была взята обоснованная теория, проведено интервью, проанализировано с использованием открытого кодирования. Также результаты исследования были дополнены анкетированием, в выводах которого присутствуют такие статистические показатели, как коэффициент корреляции. В практической части был смоделирован онлайн-сервис в нотации UML, а также проведены экономические расчеты. В рамках исследовательского проекта были проведены интервью с 10 женщинами-предпринимателями из Финляндии, а также опрос среди студентов, которые не являются предпринимателями. По результатам этой работы были сделаны выводы о том, какие трудности испытывают женщины на пути к предпринимательству и что помогает их компенсировать. Полученные данные послужили основой для разработки концепции онлайн-сервиса, направленного на поддержку продвижения IT-стартапов. Были определены требования к будущей службе, и были разработаны модели в нотации UML, чтобы проиллюстрировать функциональность будущей системы. После этого был составлен план работ по проекту, определены людские и финансовые ресурсы, необходимые для реализации проекта. В работе также рассчитываются затраты и рассчитывается коммерческая эффективность проекта.

The purpose of the research is to develop the concept of an online service that can support the promotion and development of IT startups. The study was carried out on the basis of “Women in Technology research” project. The subject of the thesis is design of the service aimed to support IT start-ups in their promotion. Research methods: for the research part the grounded theory was taken as a basis, an interview was conducted, analyzed using open coding. Also, the results of the study were supplemented with a survey, in the conclusions of which there are such statistical indicators as the coefficient of correlation. In the practical part, the online service was modeled in UML notation, as well as economic calculations were carried out. Within the framework of the research project, interviews were conducted among 10 women entrepreneurs from Finland, as well as a survey among students who are not entrepreneurs. Based on the results of this work, conclusions were drawn about what difficulties women have on the way to entrepreneurship and what helps to compensate for them. The data obtained served as the basis for the development of the concept of an online service aimed at supporting the promotion of IT startups. The requirements for the future service were defined, and models in UML notation were developed to illustrate the functionality of the future system. After that, the project work plan was built, the human and financial resources necessary for the project implementation were determined. The work also calculates the costs and calculates the commercial efficiency of the project.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • LIST OF SYMBOLS AND ABBREVIATIONS
  • INTRODUCTION
  • 1 Research on women in entrepreneurship
  • 1.1 Qualitative research method description
  • 1.2 Literature review on women entrepreneurs
  • 1.3 Interview analysis
    • 1.3.1 First interview round
    • 1.3.2 Second interview round
  • 1.4 Student survey analysis
  • 1.5 Research results
  • 2 IT-STARTUPS SUPPORTING SERVICE DESIGN
  • 2.1 Start-up financing
    • 2.1.1 Business plan as start-up financing tool
    • 2.1.2 Prototype as a start-up financing tool
  • 2.2 Requirements engineering of the supporting service for IT start-ups
    • 2.2.1 Freelance marketplaces
    • 2.2.2 Service goals and initial requirements
  • 2.3 UML service modeling
    • 2.3.1 Use cases diagram and description
    • 2.3.2 Domain model
    • 2.3.3 Deployment diagram
    • 2.3.4 BCE diagram
      • 2.3.4.1 User and document checking system
      • 2.3.4.2 User and account analysis and rating system
      • 2.3.4.3 User and billing and deals management system
      • 2.3.4.4 Documentation checking system manager
      • 2.3.4.5 BCE account analysis and rating system
      • 2.3.4.6 Billing and deals management system
    • 2.3.5 Activity diagrams
      • 2.3.5.1 Activity diagram Document checking manager
      • 2.3.5.2 Activity diagram Search for offers
      • 2.3.5.3 Activity diagram Account creation
      • 2.3.5.4 Activity diagram Create an offer
      • 2.3.5.5 Activity diagram Close the deal.
      • 2.3.5.6 View a deal and rate the counterparty
  • 3 Project plan, schedule and budjeting
  • 3.1 Project management methodology
  • 3.2 Project resource planning
  • 3.3 Assessment of the economic attractiveness of the project
  • 3.4 Risk assessment of service development and implementation
  • CONCLUSIONS
  • Information on the participation in scientific work
  • REFERENCES

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics