Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью данной работы является разработка двигателя для привода 30- киловаттного генератора. Двигатель используется для аварийной выработки электроэнергии. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Расчет и оптимизация рабочего процесса двигателя 2. Динамический расчет двигателя. 3. Анализ уравновешенности двигателя. 4. Прочностной расчет коленчатого вала и шатуна двигателя. 5. Расчет систем пуска, смазки и охлаждения. 6. Расчет системы наддува. 7. Разработка чертежей компоновки двигателя. Расчет рабочего процесса двигателя по методу Гриневецкого-Мазинга, сил и моментов, возникающих в элементах двигателя, а также анализ баланса и расчеты прочности коленчатого вала, шатуна и поршневого пальца двигателя. Выполнен расчет основных элементов систем смазки, охлаждения и пуска. Разработаны продольный и поперечный сечения двигателя, схемы смазки, охлаждения и подачи топлива.
The aim of the work is to develop an engine to drive a generator with a power of 30 kW. The engine is used for emergency power generation. The tasks that were solved during the study: 1. Calculation and optimization of the engine workflow 2. Dynamic calculation of the engine. 3. Analysis of the balance of the engine. 4. Strength calculation of the engine crankshaft and connecting rod. 5. Calculation of start-up, lubrication, and cooling systems. 6. Calculation of the pressurization system. 7. Development of engine layout drawings. Calculation of the engine working process by the Grinevetsky-Masing method, forces and moments arising in the engine elements, as well as balance analysis and strength calculations of the crankshaft, connecting rod and engine piston pin. The calculation of the main elements of the lubrication, cooling and start-up systems has been carried out. The longitudinal and cross-sections of the engine, the schemes of lubrication, cooling and fuel supply have been developed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 17
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |