Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью выпускной квалификационной работы является исследование влияний шипованных колес на устойчивость асфальтобетонных покрытий к образованию колеи износа. Задачи, решаемые в процессе исследования: 1. Анализ проблем колееобразования от воздействия шипованных колес. 2. Обоснование различных факторов влияния шипованных колес на истираемость асфальтобетонных покрытий. 3. Разработка практических рекомендаций, направленных на уменьшение влияния шипованных колес на износ дорожного покрытия. В данной работе был произведен анализ проблемы колееобразования от воздействия шипованный колес. Были выявлены основные причины образования колеи износа. Обоснованы различные факторы влияния шипованных колес на истираемость асфальтобетонных покрытий. Выявлены степени влияния различных параметров шипованных колес, а также скорости движения автомобиля и интенсивности движения на колееобразование, на основе экспериментального комплекса КУИДМ-2. Был произведен анализ результатов испытаний. На основе всех полученных исследований были предложены практические рекомендации, направленные на уменьшение влияния шипованных колес на износ дорожного покрытия и на увеличение долговечности асфальтобетонных покрытий.
The purpose of the final qualifying work is to study the effects of studded wheels on the resistance of asphalt concrete pavements to the formation of a wear track. Tasks solved in the research process: 1. Analysis of the problems of rutting from the impact of studded wheels 2. Substantiation of various factors of the influence of studded wheels on the abrasion of asphalt concrete pavements. 3. Development of practical methods aimed at reducing the impact of studded wheels on the wear of the road surface. In this work, an analysis of the problem of rutting from the impact of studded wheels was carried out. The main reasons for the formation of wear tracks were identified. The factors of influence on studded wheels on the abrasion of asphalt concrete pavements are substantiated. The influence of various parameters of studded wheels, as well as the speed of movement of the vehicle and the intensity of movement on rutting, was revealed on the basis of the experimental complex KUIDM-2. The test results were analyzed. On the basis of all the studies obtained, practical methods were proposed that reduce the effect of studded wheels on increasing the durability of asphalt concrete pavements.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 6
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |