Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена проектированию прототипа приложения, которое поможет студентам с нарушениями слуха (слабослышащим) в изучении дисциплин по выбранной специальности в колледже или в высшем учебном заведении. В первой главе исследуется актуальность использования приложения данного типа в сфере образования и проводится обзор существующих аналогов. Во второй главе проведен анализ и выбор средств, подходящих для проектирования заявленного приложения: языка программирования, среды программирования, СУБД, технологий для работы с речью. Третья глава посвящена созданию базы данных и реализации прототипа приложения. В четвертой главе описаны проводимые над приложением тесты проверки функционала. Также в этой главе описан процесс проведения апробации и представлены полученные результаты.
This work is devoted on designing a prototype application to help students with hearing impairments (hearing impairments) study in disciplines of their chosen specialty in college or higher education. The first chapter examines the relevance of using this application in the field of education and uses an overview of analogs. In the second chapter, the analysis and selection of tools suitable for the design of the declared applications is carried out: a programming language, a programming environment, a DBMS, technologies for manipulate with speech. The third chapter is devoted to creating a database and an application prototype. The fourth chapter describes the process of testing the application. This chapter also describes the approbation process and presents the results obtained.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 55
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |