Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа предназначена для разработки модели для испытания системы сборных шин ячейки КРУ с номинальным током 1600 А и номинальным напряжением 10 кВ. Моделирование производилось с оглядкой на используемые КРУ отечественного производства, из нормативной документации которого были получены геометрия ячейки, номинальные параметры и схема внутреннего расположения конструкционных элементов. В процессе разработки методики решались следующие задачи: 1. Анализ технической документации и нормативных документов КРУ, согласно заданному классу напряжения. 2. Создание трехмерной геометрии модели с помощью программы «КОМПАС-3D». 3. Построение модели в программе «COMSOL Multiphysics». Расчет модели медных сборных шин КРУ, ввод необходимых параметров и физических интерфейсов, проведение испытаний на нагрев токоведущих частей. 4. Анализ полученных данных, полученных в результате моделирование. В ходе работы в программах «КОМПАС-3D» и «COMSOL Multiphysics» создана математическая модель, способная произвести испытание на нагрев системы медных сборных шин ячейки комплектного распределительного устройства. Полученные результаты были сопоставлены со значениями в ГОСТ по испытуемым параметрам, а также был предоставлен результат математического моделирования.
This work is intended to develop a model for testing the busbar system of switchgear cubicles with a rated current of 1600 A and a rated voltage of 10 kV. The modeling was carried out with an eye to the used domestic switchgear, from the normative documentation of which the cell geometry, nominal parameters and the layout of the internal arrangement of structural elements were obtained. In the process of developing the methodology, the following tasks were solved: 1. Analysis of technical documentation and regulatory documents for switchgear, according to a given voltage class. 2. Creation of three-dimensional geometry of the model using the KOMPAS-3D program. 3. Building a model in the program "COMSOL Multiphysics". Calculation of a model of copper busbars of switchgear, input of the necessary parameters and physical interfaces, testing for heating of current-carrying parts. 4. Analysis of the data obtained as a result of modeling. In the course of work in the programs "KOMPAS-3D" and "COMSOL Multiphysics" a mathematical model was created that can test the heating of the system of copper busbars of the cell of a complete switchgear. The results obtained were compared with the values in GOST for the tested parameters, and the result of mathematical modeling was also provided.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 18
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |