Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Цель работы: разработка и оптимизация системы удержания плавучей гостиницы вблизи действующего стационарного объекта для режимов эксплуатации и выживания на заданной точке акватории. В настоящей работе выбран вид системы удержания; определены предельные ветро-волновые условия для заданной акватории; проанализированы ограничения, устанавливаемые на линейные и угловые перемещения плавучей платформы в режимах эксплуатации и выживания. Кроме того, в рамках работы проведено исследование поведения плавучей гостиницы под действием ветра, течения и волнения методами математического моделирования, по результатам которого была проведена оптимизация выбранной системы удержания, а именно подобраны начальные натяжения якорных связей для режимов эксплуатации и выживания. Выполнено уточнение предельных параметров внешних воздействий, при которых обеспечивается безопасность платформы в режимах эксплуатации и выживания. Также рассмотрена конструкция переходного моста, получены перемещения, скорости и ускорения в точке его крепления. В конце работы сделаны выводы о наиболее подходящих параметрах системы удержания полупогружной установки в заданной точке постановки необходимых для обеспечения безопасного функционирования в режимах эксплуатации и выживания.
Purpose of the work: development and optimization of a system for keeping a floating hotel near an operating stationary facility for operation and survival modes at a given point in the water area. In this work, the type of retention system is chosen; the limiting wind-wave conditions for a given water area are determined; analyzed the restrictions imposed on the linear and angular displacements of the floating platform in operation and survival modes. In addition, within the framework of the work, a study of the behavior of a floating hotel under the influence of wind, current and waves was carried out using methods of mathematical modeling, according to the results of which the optimization of the selected containment system was carried out, namely, the initial tension of the anchor links was selected for the modes of operation and survival. The limiting parameters of external influences, which ensure the safety of the platform in the modes of operation and survival, have been clarified. The design of the transition bridge is also considered, displacements, speeds and accelerations at the point of its attachment are obtained. At the end of the work, conclusions were drawn about the most suitable parameters of the system for holding a semi-submersible installation at a given point of setting, necessary to ensure safe operation in operation and survival modes.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 8
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |