Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Цель исследования – провести сравнительный анализ иллюстративной графики 1980-х и 2000-х гг., выявить современные тенденции в дизайне детской книги. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Провести сравнительный анализ детских печатных изданий 1980-х и 2000-х гг. 2. Исследование особенности иллюстрации, ее выразительных средств, приемов и технологий как вида изобразительного искусства 3. Исследование аналогов печатной продукции для выявления основных тенденций в создании детских печатных изданий. 4. Сбор текстового материала. 5. Подготовка иллюстративного материала. 6. Разработка графической стилистики собственных авторских иллюстраций. 7. Проектирование макета книги. В результате проделанной работы был проведен сравнительный анализ детских книжных изданий 1980-х и 2000-х гг., выявлены различия, так же исследованы особенности иллюстративной графики, ее средств выразительности, изучены современные тенденции в детской иллюстрации. Подобран опорный материал на основе которого было разработано печатное издание с включением авторских иллюстраций.
The research set the following goals 1. Conduct a comparative analysis of children's printed publications of the 1980s and 2000s. 2. Investigation of the peculiarities of expressive means, techniques and technologies as a type of fine art. 3. Research of analogue products for the main trends in the creation of children's books. 4. Collecting text material. 5. Preparation of illustrative material 6. Development of graphic stylistics of author's illustrations 7. Designing the layout of the book During the work some children’s books that were published in 1980s and 2000s were analyzed. As a result, was revealed some differences The features of the illustrative graphic and expressive means related to them were investigated. Was studied modern trends in children's illustration during the comparation.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 27
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |