Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена оценке качества и конкурентоспособности отечественных горьких настоек, реализуемых на потребительском рынке. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Рассмотреть факторы, формирующие и сохраняющие качество горьких настоек, требования к их качеству. 2. Проанализировать фактический ассортимент крепкой алкогольной продукции розничного торгового предприятия и на основе данных по изучению покупательских предпочтений разработать предложения по его совершенствованию. 3. Провести сравнительную оценку качества горьких настоек разных производителей, с обоснованием выбора образцов и методов исследования. Исследования проводились на базе лаборатории экспертизы потребительских товаров ВШСиТ. В работе использованы стандартные и общепризнанные в товароведении методы исследования: органолептические, физико-химические и экспертные. В результате установлено, что настойка горькая «Стужа», изготовленная в России, обладала наилучшими органолептическими показателями среди исследуемых образцов настоек и имела высокий уровень качества, поэтому при оценке уровня конкурентоспособности данный образец был принят за эталон. По итогам оценки уровня конкурентоспособности конкурентом эталонному образцу стала настойка горькая «Nemiroff». Для повышения конкурентоспособности производителям необходимо тщательно выбирать качественное сырье при изготовлении горьких настоек, контролировать процесс производства и уделять особое внимание органолептическим показателям качества продукции.
This work is devoted to the assessment of the quality and competitiveness of domestic bitters sold on the consumer market. Tasks that were solved during the research: 1. Consider the factors that shape and preserve the quality of bitters and the requirements for their quality. 2. Analyze the actual range of strong alcohol produced by a retailer and develop proposals for improvement based on a survey of purchasing preferences. 3. Make a comparative assessment of the quality of bitters of different manufacturers, with justification of selection of samples and methods of investigation. The studies were carried out on the basis of consumer goods examination laboratories of the Higher School of Service and Trade. In the work standard and generally recognized methods of research are used: organoleptic, physico-chemical and expert. As a result, it was established that the bitter «Stuzha» made in Russia possessed the best organoleptic indicators among tested samples of the infusions and had a high quality level, therefore in the assessment of the level of competitiveness this sample was taken as a reference. According to the results of the assessment of the level of competitiveness of the competitor to the reference sample can be a tincture of bitter «Nemiroff». To increase competitiveness, producers need to carefully select quality raw materials when manufacturing bitter beverages, control the production process and pay special attention to organoleptic quality indicators.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 32
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |