Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Суть данной работы состояла в расчете и проектировании многовального четырехсекционного центробежного компрессора. Данный расчет состоял из нескольких частей, таких как газодинамический расчет и расчет параметров компрессора. В газодинамическом расчете были найдены параметры КПД всех ступеней, напор, числа Маха и коэффициенты расхода. В расчете параметров компрессора получили основные геометрические величины для проектирования данного компрессора. Так как на последней ступени данного многовального четырехсекционного компрессора было очень высокое давление, необходимо спроектировать комбинированное уплотнение, которое рассчитали теоретически. В дальнейшем был произведен экспериментальный расчет данного уплотнения в программном комплексе ANSYS, в котором происходила работа в таких модулях, как Geometry, Icem CFD, CFX. В модуле Geometry производилось построение геометрии уплотнения, происходило выдавливание детали и обозначение поверхностей. В модуле Icem CFD было необходимо построить сетку для комбинированного уплотнения. В CFX необходимо задавать граничные условия на входе и выходе, задаваться значения вращающихся частей.
The essence of this work consisted in the calculation and design of a multi-shaft four-section centrifugal compressor. This calculation consisted of several parts, such as gas dynamic calculation and calculation of compressor parameters. In the gas-dynamic calculation, the parameters of the efficiency of all stages, head, Mach number and flow rates were found. In the calculation of the compressor parameters, the basic geometric values for the design of this compressor were obtained. Since there was a very high pressure at the last stage of this multi-shaft four-section compressor, it is necessary to design a combined seal, which was calculated theoretically. Subsequently, an experimental calculation of this compaction was carried out in the ANSYS software package, in which the work was carried out in such modules as Geometry, Icem CFD, CFX. In the Geometry module, the geometry of the seal was built, the part was extruded and the surfaces were marked. In the Icem CFD module, it was necessary to generate a mesh for the combined compaction. In CFX, it is necessary to set the input and output boundary conditions, set the values of the rotating parts.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 7
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |