Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Предмет исследования – разработка стратегии компании. Объект исследования – деятельность ПАО «Газпром». Цель данной бакалаврской работы – разработать концепцию стратегии укрепления позиций компании «Газпром» с помощью оценки её конкурентоспособности. Были поставлены следующие задачи: 1. Изучить теоретические аспекты формирования стратегии развития предприятия. 2. Охарактеризовать деятельность компании ПАО «Газпром» на российском и международном рынках и оценить её эффективность; 3. Проанализировать основные экономические и маркетинговые показатели компании; 4. Проанализировать конкурентов внутри страны и за рубежом; 5. Предложить методику разработки усовершенствованной стратегии развития ПАО «Газпром». В работе представлены теоретические аспекты формирования стратегии развития предприятия. Дана характеристика деятельности ПАО «Газпром», проведен анализ основных показателей компании, определены позиции компании на нефтегазовом рынке, выявлены основные конкуренты. Описаны основные положения усовершенствованной стратегии развития компании «Газпром», оценена эффективность предложенных решений. Реализация мероприятий стратегии приведёт к увеличению чистой прибыли компании в целом.
The subject of the study is the development of the company's strategy, the object - is the activity of PJSC Gazprom. The purpose of this bachelor's work is to develop a strategy concept for strengthening Gazprom's position in the oil and gas market by assessing its competitiveness. The following tasks were set: 1. To study the theoretical aspects of the formation of the company's development strategy 2. Describe the activities of Gazprom in the Russian and international markets and evaluate its effectiveness 3. Analyze the main economic and marketing indicators of Gazprom 4. Analyze the company's competitors at home and abroad 5. Propose a methodology for developing an improved development strategy for Gazprom The paper presents the theoretical aspects of the formation of the enterprise development strategy. The article describes the activities of PJSC Gazprom, analyzes the main indicators of the company, determines the company's position in the oil and gas market, and identifies its main competitors. The main provisions of Gazprom's improved development strategy are described, the effectiveness of the proposed solutions are evaluated. The implementation of the strategy measures will lead to an increase in the company's net profit.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 6
Last 30 days: 3 Detailed usage statistics |