Details

Title: Обучение китайскому языку на начальном этапе как второму иностранному с помощью интернет-ресурсов (на примере УМК Discover China level 1): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Окинина Арина Сергеевна
Scientific adviser: Каткова Нина Михайловна
Other creators: Кобичева Александра Максимовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: китайский язык; китайский язык как иностранный; discover china; интернет-ресурсы; методы обучения иностранным языкам; гугл-форма; chinese language; chinese language as a foreign language; internet re-sources; methods of learning foreign languages; google-form
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-4221
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является Интернет-ресурс. Предметом исследования является Интернет-ресурс как метод обучения китайскому как второму иностранному на начальном этапе. Целью работы является изучение способов и проблем обучения китайскому языку на начальном этапе как второму иностранному с помощью Интернет-ресурсов. Методами исследования являются: описательный, сравнительный, критический анализ литературных источников. В ходе работы дана общая характеристика китайского языка; рассмотрены методы обучения китайскому как второму иностранному; охарактеризованы Интернет-ресурсы как метод обучения китайскому языку; описаны отличительные особенности УМК Discover China level 1; описаны возможности гугл-формы как методического инструмента; создан продукт с использованием гугл-формы и проведена его апробация. Результатом работы является исследование способов и проблем обучения китайскому языку на начальном этапе как второму иностранному с помощью Интернет-ресурса.

The subject of the graduate qualification work is “Teaching the Chinese language at the initial stage as a second foreign language using Internet resources (based on the Discover China level 1 educational and methodological complex)”. The object of the research is the Internet resource. The subject of the research is an Internet resource as a method of teaching Chinese as a second foreign language at the initial stage. The aim of the work is to study the methods and problems of teaching Chinese at the initial stage as a second foreign language using Internet resources. The research methods are descriptive, comparative, critical analysis of literary sources. A general characteristic of Chinese language is given. The methods of teaching Chinese as second foreign language are considered. The Internet resources are characterised as a method of teaching Chinese language. The distinctive features of the teaching and learning method Discover China level 1 are described; The capabilities of the Google form as a methodological tool are described; a product was created using a google-form and its approbation was carried out. The result of the work is the study of the methods and problems of teaching the Chinese language at the initial stage as a second foreign language using the Internet resource.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics