Details

Title: Разработка стратегии выхода компании на международный рынок (на примере ПАО "М.Видео"): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_15 «Международный менеджмент»
Creators: Лысенко Анна Николаевна
Scientific adviser: Титов Александр Борисович
Other creators: Алексеева Наталья Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: ПАО "М.Видео"; стратегия; международный рынок; анализ рынка; финансово-хозяйственная деятельность; оценка эффективности; PJSC "M.Video"; strayegy; international market; market analysis; financial and economic activities; efficiency assessment
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-4489
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\14646

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Цель работы – сформировать стратегию выхода компании на международный рынок. Работа выполнена на материалах отечественной и зарубежной научной литературы по теме исследования, данных предприятия, открытых источников. Использованные методы: общенаучные методы – метод сбора и обработки информации, метод сравнения, специфические методы – кластерный анализ, иерархический анализ, матрица Хофстеде, SWOT–анализ, PEST–анализ, методы оценки инвестиционной привлекательности проекта. Результаты работы: – проанализирована финансово–хозяйственная деятельность компании; – разработана стратегия выхода компании на целевой международный рынок; – проведена инвестиционная оценка проекта. Область применения результатов ВКР – стратегический анализ розничных магазинов бытовой техники и электроники, при разработке стратегии выхода предприятия на международный рынок. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work is to form a strategy for the company's entry into the international market. The work has been carried out on the materials of domestic and foreign scientific literature on the research topic, enterprise data, and open sources. Research methods used: general scientific methods – the method of collecting and processing information, the method of comparison, specific methods–cluster analysis, hierarchical analysis, Hofstede matrix, SWOT analysis, PEST analysis, methods for assessing the investment attractiveness of the project. The main results of the graduate qualification work: – analyzed the financial and economic activities of the company; – the company has developed a strategy for entering the target international market; – investment evaluation of the project was carried out. The areas of the graduate qualification work results application – a strategic analysis of retail stores of household appliances and electronics, when developing a strategy for entering the international market. Conclusions of graduate qualification work. Tasks have been solved, aim has been achieved, the areas of the results application have been determined.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 61
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics