Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена разработке методики по выбору бизнес-стратегии международной авиакомпании «Emirates Airlines». Задачи, которые решались в ходе исследования: - исследование теоретических основ бизнес-стратегий компаний; - выполнение обзора возможных бизнес-стратегий компаний на мировом рынке с учетом современных тенденций развития технологий; - характеристика структуры мирового авиационного рынка и технологий, применяемых на нем; - описание деятельности компании Emirates Airlines; - разработка методики выбора бизнес-стратегии с учетом развития международного рынка; - анализ критериев выбора, проведение различных анализов; - обоснование основных положений выбора бизнес-стратегии для компании Emirates. К методам исследования можно отнести: графический анализ, контент-анализ документов (обзор статей), эконометрические методы, факторный и кластерный (иерархический и к-средним) анализы. В результате была проанализирована структура мирового рынка авиационных перевозок. Разработана методика выбора стратегии. Выбрана модель бизнес-стратегии для компании с учетом развития современных тенденций и технологий на международном рынке. Обоснован выбор модели бизнес-стратегии для Emirates Airlines с учетом проведенных анализов.
The given work is devoted to the development of a methodology for choosing a business strategy for the international airline "Emirates Airlines". The research set the following goals: - researching the theoretical foundations of companies' business strategies; - reviewing possible business strategies of companies in the global market, taking into account modern trends in technology development; - characteristics of the structure of the world aviation market and technologies used in it; - a description of the activities of the Emirates Airlines company; - development of a methodology for choosing a business strategy, taking into account the development of the international market; - analysis of selection criteria, carrying out various analyzes; - substantiation of the main provisions for choosing a business strategy for Emirates. Research methods include: graphical analysis, content analysis of documents (review of articles), econometric methods, factorial and cluster (hierarchical and k-means) analyzes. As a result, the structure of the world air transportation market was analyzed. A methodology for choosing a strategy has been developed. A model of business strategy for the company has been chosen, taking into account the development of modern trends and technologies in the international market. The choice of a business strategy model for Emirates Airlines has been substantiated, taking into account the analyzes carried out.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 13
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |