Details

Title: Обоснование выбора бизнес-стратегии компании на мировом рынке авиационных перевозок: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_15 «Международный менеджмент»
Creators: Иванова Олеся Евгеньевна
Scientific adviser: Скрипнюк Джамиля Фатыховна
Other creators: Алексеева Наталья Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: бизнес-стратегия компании; методы разработки бизнес-стратегии; авиационные перевозки; факторный анализ; кластеризация; business strategy of the company; methods of developing business strategy; air transportation; factor analysis; clusterization
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-4598
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\14776

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена разработке методики по выбору бизнес-стратегии международной авиакомпании «Emirates Airlines». Задачи, которые решались в ходе исследования: - исследование теоретических основ бизнес-стратегий компаний; - выполнение обзора возможных бизнес-стратегий компаний на мировом рынке с учетом современных тенденций развития технологий; - характеристика структуры мирового авиационного рынка и технологий, применяемых на нем; - описание деятельности компании Emirates Airlines; - разработка методики выбора бизнес-стратегии с учетом развития международного рынка; - анализ критериев выбора, проведение различных анализов; - обоснование основных положений выбора бизнес-стратегии для компании Emirates. К методам исследования можно отнести: графический анализ, контент-анализ документов (обзор статей), эконометрические методы, факторный и кластерный (иерархический и к-средним) анализы. В результате была проанализирована структура мирового рынка авиационных перевозок. Разработана методика выбора стратегии. Выбрана модель бизнес-стратегии для компании с учетом развития современных тенденций и технологий на международном рынке. Обоснован выбор модели бизнес-стратегии для Emirates Airlines с учетом проведенных анализов.

The given work is devoted to the development of a methodology for choosing a business strategy for the international airline "Emirates Airlines". The research set the following goals: - researching the theoretical foundations of companies' business strategies; - reviewing possible business strategies of companies in the global market, taking into account modern trends in technology development; - characteristics of the structure of the world aviation market and technologies used in it; - a description of the activities of the Emirates Airlines company; - development of a methodology for choosing a business strategy, taking into account the development of the international market; - analysis of selection criteria, carrying out various analyzes; - substantiation of the main provisions for choosing a business strategy for Emirates. Research methods include: graphical analysis, content analysis of documents (review of articles), econometric methods, factorial and cluster (hierarchical and k-means) analyzes. As a result, the structure of the world air transportation market was analyzed. A methodology for choosing a strategy has been developed. A model of business strategy for the company has been chosen, taking into account the development of modern trends and technologies in the international market. The choice of a business strategy model for Emirates Airlines has been substantiated, taking into account the analyzes carried out.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 13
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics