Details

Title: Образ "деловой женщины" в современном китайском кинематографе: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 41.03.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.03.01_03 «Зарубежное регионоведение (общий профиль)»
Creators: Сумарокова Полина Анатольевна
Scientific adviser: Гузей Яна Сергеевна
Other creators: Бахтуридзе Зейнаб Зелимхановна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: образ; деловая женщина; современный кинематограф; image; business woman; modern cinematograph
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 41.03.01
Speciality group (FGOS): 410000 - Политические науки и регионоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-5471
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\15523

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена исследованию функционирования такого важного для китайской культуры понятия, как «деловая женщина» в современном китайском кинематографе. Цель ВКР определяет следующие задачи: 1. выявить причины становления женского кинообраза деловой женщины; 2. рассмотреть причины апелляции к образу деловой женщины в мировом кинематографе; 3. выявить исторические особенности восприятия деловой женщины в китайском обществе; 4. раскрыть закономерности и особенности реализации образа деловой женщины в современном китайском кинематографе. Методологическую основу исследования составили семиотический анализ кино (поиск знаков и их значений), анализ нарративной структуры фильмов (считывание и понимание смысла сюжета в фильме), контент-анализ (исследует такие проблемы, как роли, психологические и физические качества женщин в разных жанрах кино). В результате были выявлены причины обращения к образу деловой женщины в мировом кино и его становление. Были выявлены исторические особенности восприятия деловых женщин в китайском обществе. На примере современных китайских кинофильмов и сериалов были изучены и проанализированы кинообразы деловых женщин и выявлены присущие им особенности.

This work is devoted to the study of the functioning of such an important concept for Chinese culture as «business woman» in modern Chinese cinema. The purpose of the WRC defines the following tasks: 1. To identify the reasons for the formation of a female film image of a business woman; 2. To consider the reasons for the appeal to the image of a business woman in world cinema; 3. To identify the historical characteristics of the perception of a business woman in Chinese society; 4. To reveal the patterns and features of the implementation of the image of a business woman in modern Chinese cinema. The methodological basis of the study was the semiotic analysis of cinema (search for signs and their meanings), analysis of the narrative structure of films (reading and understanding the meaning of the plot in the film), content analysis (examines such problems as the roles, psychological and physical qualities of women in different genres of cinema). As a result, the reasons for the appeal to the image of a business woman in world cinema and its formation were identified. The historical features of the perception of business women in Chinese society were identified. Using the example of modern Chinese films and TV series, the film images of business women were studied and analyzed and their inherent features were identified.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 3
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics