Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию процесса развития китайского рынка электронной коммерции и компании «Alibaba group», а также выявлению причин успешного развития Китая и компании «Alibaba group» в этой сфере. Задачи, изучить информацию о электронной коммерции, о рынке электронной коммерции Китая и о компании «Alibaba Group», определить понятие электронной коммерции, выделить основные виды электронной коммерции. А также исследовать и проанализировать образование и становление рынка электронной коммерции в структуре экономики Китая, и рассмотреть основные события нового этапа рынка электронной коммерции Китая. Изучить структуру «Alibaba Group» и ее основные платформы, как пример электронной коммерция Китая в XXI веке, и ознакомиться с особенностями развития компании «Alibaba Group» исследовать ее модель развития. Исследование было проведено на основе как отечественной, так и зарубежной литературы. Работа написана на основе дедуктивного метода исследования, также в работе проводится исторический анализ. К тому же проводится сравнительный анализ понятий электронной коммерции, видов электронной коммерции, разных компаний и платформ в сфере электронной коммерции. Для анализа также используются статистические данные, такие как графики диаграммы. В результате была проанализирована электронная коммерция и её виды. Изучены процесс развития рынка электронной коммерции Китая, структура и процесс развития компании «Alibaba Group». Было выявлено, что для успешного развития компании в сфере электронной коммерции необходима поддержка со стороны государства, конкуренция в этой сфере, хорошо продуманная система обслуживания клиентов, сильная система безопасности, а также свои собственные платформы в каждом влияющем на электронную коммерцию направлении.
The given work is devoted to studying the development process of the Chinese e-commerce market and the company «Alibaba group», as well as to identify the reasons for the successful development of China and the company «Alibaba group» in this area. Tasks, to study information about e-commerce, about the e-commerce market of China and about the company «Alibaba Group», to define the concept of e-commerce, to identify the main types of e-commerce. And also, to investigate and analyze the formation and formation of the e-commerce market in the structure of the Chinese economy, and to consider the main events of the new stage of the e-commerce market in China. To study the structure of the Alibaba Group and its main platforms, as an example of e-commerce in China in the XXI century, and to get acquainted with the features of the development of the Alibaba Group company to explore its development model. The study was conducted on the basis of both domestic and foreign literature. The work is written on the basis of the deductive method of research, and the historical analysis is also carried out in the work. In addition, a comparative analysis of the concepts of e-commerce, types of e-commerce, different companies and platforms in the field of e-commerce is carried out. Statistical data, such as graphs and charts, are also used for analysis. As a result, e-commerce and its types were analyzed. The process of development of the Chinese e-commerce market, the structure and development process of the company «Alibaba Group» are studied. It was revealed that the successful development of the company in the field of e-commerce requires support from the state, competition in this area, a well-designed customer service system, a strong security system, as well as its own platforms in each direction affecting e-commerce.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 30
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |