Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Цель работы: повышение эффективности функционирования коммерческой деятельности корпорации IKEA на рынке КНР. На основании приведенной цели исследования были сформулированы следующие задачи: 1) Изучить историю создания и развития концерна IKEA; 2) Исследовать деятельность концерна IKEA в разных странах мира; 3) Изучить процесс проникновения концерна IKEA на рынок Китая; 4) Охарактеризовать отдел концерна IKEA в Китае; 5) Охарактеризовать потребителей IKEA в Северной Европе и Китае через призму различия культур Запада и Востока. Объект исследования – компания IKEA на рынке КНР. Предмет исследования – эффективность деятельности компании, эффективность коммерческой деятельности. Успех дизайна мебели IKEA также говорит нам о том, что хороший дизайн продукта также требует хорошего метода демонстрации для привлечения клиентов и увеличения продаж. Магазины товаров для дома IKEA включают в себя общественное питание, демонстрацию, продажи, развлечения и другие мероприятия. Платформа – это не просто продажи. Китайский рынок товаров для дома, как правило, представляет собой модель розничных магазинов с небольшими магазинами, в которых отсутствует большая демонстрационная площадка и другие дополнительные услуги, поэтому рынок не очень хорош.
The theme of the final qualifying work: "Activities of the Swedish concern IKEA in the People's Republic of China". Purpose of work: improving the efficiency of the commercial activities of the IKEA corporation in the PRC market. Based on the stated purpose of the study, the following tasks were formulated: 1) Study the history of the creation and development of the IKEA concern; 2) Research the activities of the IKEA concern in different countries of the world; 3) Study the process of penetration of the IKEA concern into the Chinese market; 4) Describe the department of the IKEA concern in China; 5) To characterize IKEA consumers in Northern Europe and China through the prism of differences between the cultures of the West and the East. The object of the research is the IKEA company in the PRC market. The subject of the research is the efficiency of the company, the efficiency of commercial activities. Relatives and acquaintances became the main source of information on IKEA as a whole and on its products – 58% of respondents learned about IKEA from them. 23% of respondents learned about the company from the Internet: the official website, social networks, advertising, etc. According to the assessment of the assortment, 37% of the respondents said that IKEA has a fairly wide range of goods. At the same time, 49% answered that the breadth of the assortment is satisfactory.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |