Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы магистра: «Формирование общих механизмов перехода бизнеса в онлайн пространство». Целью исследования является разработка предложений по формированию механизмов перехода бизнеса в онлайн пространство. Исследование выполнялось на базе отечественной и зарубежной научной литературы по теме исследования, данные предприятий, открытые источники. Предмет исследования: механизм перехода бизнеса в онлайн пространство. Методы исследования: контентный и сравнительный анализ, метод аналогий, а также SWOT-анализ, обработка экспертных оценок, табличный метод представления и обработки информации. Основные результаты исследования: ˗ изучены основные определения электронной коммерции; ˗ рассмотрены технологии реализации электронной коммерции; ˗ выявлены отличительные черты бизнеса в онлайн пространстве; ˗ проведен анализ электронной коммерции в мире и России; ˗ определены барьеры для цифровой трансформации бизнеса в российских компаниях; ˗ предпринята попытка создания единого алгоритма выхода бизнеса в интернет-пространство. Область применения результатов ВКР: разработанные предложения могут быть использованы при подготовке к переходу бизнеса в онлайн пространство или же к формированию электронного бизнеса. Научной новизной исследования является попытка обобщения существующих возможностей перехода бизнеса в онлайн пространство и разработка единого механизма.
The title of the master graduate qualification work: “formation of common mechanisms for the business transition to online”. The aim of the study is development of proposals for the formation of mechanisms for the business transition to online. The study was carried out on the basis of domestic and foreign scientific literature on the research topic, enterprise data, open sources. Research subject: the mechanism of business transition to the online. Research methods: content and comparative analysis, the method of analogies, as well as specific research methods SWOT analysis, expert evaluation processing, data processing, tabular method of information representation and processing, analysis and synthesis. The main results of the study: ˗ the basic definitions of e-commerce are studied; ˗ the technologies of e-commerce implementation are considered; ˗ distinctive features of business in the online space are revealed; ˗ the analysis of e-commerce in the world and Russia is carried out; ˗ barriers to digital business transformation in Russian companies have been identified; ˗ an attempt has been made to create a single algorithm for business access to the Internet space. Application field: the developed proposals can be used in preparation for the transition of business to online or for the formation of electronic business. The scientific novelty of the study is an attempt to generalize existing business transition opportunities to the online and develop a single mechanism.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 15
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |