Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: Управление инновационной деятельностью при реализации модели полного жизненного цикла сложного технического объекта (на примере создания плавучей атомной теплоэлектростанции Академик Ломоносов). Целью исследования является разработка комплексной логико-графической маркетинговой модели продвижения сложного технического объекта на мировом рынке. Задачи исследования: 1. Описать основные подсистемы сложного технического комплекса ПАТЭС, характеристику этапов его жизненного цикла и отобразить этапы жизненного цикла в виде моделей, базирующихся на графах альтернативной и вероятностной структуры. 2. Проанализировать изученность проблемы модельного отображения этапов жизненного цикла сложных технических комплексов в русскоязычной и англоязычной литературе. 3. Провести анализ основных конкурентов сложного технического комплекса ПАТЭС, на мировом рынке. 4. Разработать практические рекомендации маркетинговой стратегии вывода ПАТЭС на мировой рынок. Исследование выполнялось на базе сложного технического комплекса ПАТЭС Академик Ломоносов. Методы исследования: 5 сил Майкла Портера-анализ, Матрица Ансоффа-анализ, сравнительный анализ, экспертное оценивание, обработка экспертных оценок, сбор и обработка данных. Основные результаты исследования: - Отражены этапы жизненного цикла ПАТЭС в виде альтернативного графа; - Предложена методика разработки маркетинговой стратегии для сложного технического комплекса ПАТЭС; - Разработаны практические рекомендации маркетинговой стратегии вывода ПАТЭС на мировой рынок. Научная новизна заключается в маркетинговой стратегии, а именно в ее применении на разных этапах жизненного цикла ПАТЭ.
The theme of the final qualification work: Management of innovative activities in the implementation of a model of the full life cycle of a complex technical object (on the example of the creation of a floating nuclear thermal power plant Akademik Lomonosov). The aim of the study is to develop the Development of a complex logical-graphic marketing model for promoting a complex technical object on the world market. Research objectives: 1. Describe the main subsystems of the complex technical complex of floating nuclear power plants, the characteristics of the stages of its life cycle and display the stages of the life cycle in the form of models based on graphs of an alternative and probabilistic structure. 2. Analyze the study of the problem of modeling the stages of the life cycle of complex technical complexes in the Russian-language and English-language literature. 3. To analyze the main competitors of the complex technical complex of floating nuclear power plants in the world market. 4. To develop practical recommendations for a marketing strategy for launching floating nuclear power plants on the world market. The research was carried out on the basis of the complex technical complex of the floating nuclear power plant Akademik Lomonosov. Research methods: Michael Porter's 5 forces-analysis, Ansoff's matrix-analysis, comparative analysis, expert assessment, processing of expert assessments, data collection and processing. The main results of the study: - The stages of the floating nuclear power plant life cycle are reflected in the form of an alternative graph; - A methodology for developing a marketing strategy for a complex technical complex of floating nuclear power plants has been proposed; - Developed practical recommendations for the marketing strategy for the FNPP entry to the world market. The scientific novelty lies in the marketing strategy, namely, in its application at different stages of the floating nuclear power plant life cycle.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |