Details

Title: Маркетинговая стратегия digital–агентства: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.05 «Бизнес-информатика» ; образовательная программа 38.04.05_05 «Цифровой маркетинг и электронный бизнес»
Creators: Рульков Вячеслав Сергеевич
Scientific adviser: Лёвина Анастасия Ивановна
Other creators: Гугутишвили Даяна Меджидовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Информационные технологии; маркетинговая стратегия; бизнес-процессы; автоматизация; бизнес-аналитика маркетинга; marketing strategy; business processes; automation; marketing business analytics
LBC: 65.291.31; 65.291.216
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-5877
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\15970

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы магистра: «Маркетинговая стратегия digital-агентства». Данная работа посвящена разработке маркетинговой стратегии digital-агентства, определены этапы и выбору инструменты реализации стратегии выхода компании на рынок digital услуг, дана оценка эффективности маркетинговой стратегии. Цель исследования: разработка маркетинговой стратегии digital-агентства. Исследование выполнялось на базе: анализа рынка. Предмет ВКР: digital-агентство ООО «СИИ». Методы исследования: методология ФСА. ФСА (функционально-стоимостный анализ) — метод технико-экономического исследования систем. Основные результаты исследования: разработанная маркетинговая стратегия digital-агентства. Область применения результатов ВКР: digital-агентство. Научная новизна: теоретико-методологические основы маркетинговой стратегии; рассмотреть бенчмаркинг рынка digital-агентств: отечественный и международный опыт; представить организационно-экономическую характеристику digital-агентства; провести анализ внешней среды маркетинга и внутреннего потенциала компании на рынке b2b; дать оценку существующей стратегии и ошибки бенчмаркинга digital-агентства; предложить разработку эффективной маркетинговой стратегии выхода digital-агентства «Системы искусственного интеллекта» на рынок digital услуг; провести оценку эффективности маркетинговой стратегии. Выводы: Установлено, что при помощи функций внедряемой технологии Power BI удастся сократить время на подготовку отчета на 45%. В условиях острой конкуренции на рынке любому предприятию необходимо использовать активное продвижение своей продукции на новые рынки. В результате предприятие получает не только финансовую выгоду, но и повышает узнаваемость торговой марки на международном рынке.

This work is devoted to the development of the marketing strategy of a digital agency, the stages and the choice of tools for implementing the strategy of the company's entry into the digital services market are determined, the effectiveness of the marketing strategy is assessed. The results of the study are summarized and the economic efficiency of using cloud services to automate the business processes of a Digital agency is proved. The purpose of the study: to develop a marketing strategy of a digital agency. The research was carried out on the basis of: market analysis. Subject of the WRC: digital agency LLC "SII". Research methods: methodology of the FSA. FSA (functional cost analysis) is a method of technical and economic research of systems. The main results of the study: the developed marketing strategy of the digital agency. Scope of application of the results of the WRC: digital agency. This work is devoted to the development of a marketing strategy for a digital agency, the stages and the choice of tools for implementing the strategy for a company's entry into the digital services market are identified, and the effectiveness of the marketing strategy is assessed. The results of the research have been summed up and the economic efficiency of using cloud services to automate the business processes of the Digital Agency has been proved. Tasks that were solved in the course of the study: to study the the-oretical and methodological foundations of the marketing strategy; review the benchmarking of the digital agency market: domestic and international experience; present the organizational and economic characteristics of a digi-tal agency; analyze the external environment of marketing and the internal potential of the company in the b2b market. Calculations were carried out, showing clearly how automation is needed in the work of the marketing department. It was found that using the functions of the implemented Power BI technology, it will be possible to reduce the time for preparing a report by 45%. In conditions of intense competition in the market, any enterprise must use the active promotion of its products to new markets. As a result, the company receives not only financial benefits, but also increases brand awareness in the international market.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 15
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics