Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом исследования является продвижение товаров и услуг с использованием инфлюенсер-маркетинга. Целью выпускной квалификационной работы является разработка методики для внедрения эффективной кампании инфлюенсер-маркетинга. Дано описание портретов активных пользователей социальных сетей, а также основных понятий, связанных с инфлюенсер-маркетингом. Выявлено отношение основных категорий потребителей к инфлюенсерам. Определены наиболее популярные категории инфлюенсеров и наиболее привлекательные платформы для взаимодействия их с пользователями сети. Представлен и охарактеризован инструментарий инфлюенсер-маркетинга. Установлены степень доверия пользователей сети к товару и услугам, рекламируемым посредством инфлюенсер-маркетинга, отношение пользователей к скрытым и явным рекламным сообщениям, а также соотношение личностных характеристик пользователей и уровня их доверия к инфлюенсерам. На основе полученных результатов разработан алгоритм взаимодействия инфлюенсеров и брендов. Конечным итогом выпускной квалификационной работы является разработка программы эмпирического исследования влияния инфлюенсер-маркетинга на процесс принятия решения о покупке потребителями.
The object of the study is the promotion of goods and services using influencer marketing. The purpose of the final qualification work is to develop a methodology for implementing an effective influencer marketing campaign. The description of portraits of active users of social networks, as well as the basic concepts related to influencer marketing is given. The attitude of the main categories of consumers to the in-fluencers is revealed. The most popular categories of influencers and the most attractive platforms for their interaction with the users of the network have been identified. The tools of influencer marketing are presented and characterized. The degree of trust of network users in the goods and servicesadvertised through influencer marketing, the attitude of users to hidden and explicit advertising messages, as well as the ratio of personal characteristics of users and the level of their trust in influencers are established. Based on the results obtained, an algorithm for the interaction of influencers and brands has been developed. The final result of the final qualifying work is the development of a program for empirical research of the influence of influencer marketing on the decision-making process of purchasing by consumers.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 30
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |