Details

Title: Особенности образования и функционирования неологизмов в интернете (на материале современного английского языка): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Шипина Ирина Анатольевна
Scientific adviser: Варламова Вера Николаевна
Other creators: Кобичева Александра Максимовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: английский язык; неологизм; способы образования неологизмов; исползование неологизмов; неологизмы в социальных сетях; English language; neologism; neologism formation methods; neologism usage; neologisms in social media
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-630
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\12711

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В работе подробно разбирается понятие неологизм в сети Интернет. Выявляются различные способы образования неологизмов, рассматриваются причины их появления. Отдельно проводится анализ самых распространенных неологизмов в социальных сетях, большинство примеров взяты из Twitter. В ходе анализа неологизмов выявлено, что самый частый способ образования неологизмов – сокращение. Изучены функции неологизмов в интернете. Выявлено, что в социальных сетях неологизмы чаще всего выполняют информативную функцию, передавая данные между пользователями в самой краткой и доступной форме.

The research is undertaken to examine neologisms in the Internet. There are different ways neologisms are created, as well as different rea-sons for them to appear. The most common neologisms used in social me-dia are analyzed, and most of such neologisms are from Twitter. The anal-ysis proves that contraction is the most popular way to create a new neolo-gism. Neologism internet usage and functions are also studied in the re-search. The study showed that their main function is to transfer infor-mation from one user to others using least possible letters and time.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics