Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данный дипломный проект посвящен разработке автомобильного дизельного двигателя внутреннего сгорания, предназначенного для внедорожника мощностью 180 кВт. В ходе данной исследовательской работы были решены следующие задачи: 1. Обзор литературных источников сферы двигателестроения, рассмотрение уже существующих на рынке силовых установок данного класса, описание конструкции проектируемого агрегата; 2. Расчет рабочего процесса двигателя по методу Гриневецкого-Мазинга, построение индикаторных диаграмм; 3. Расчет динамических характеристик: сил, моментов, реакций, возникающих в эле- ментах двигателя и действующих на детали кривошипно-шатунного механизма, по мере его работы. Рассмотрение вопроса уравновешенности силового агрегата и решение задачи устранения динамической неуравновешенности до требуемого уровня; 4. Расчет и проектирование системы топливоподачи, смазки и охлаждения двигателя; 5. Расчет прочности деталей двигателя: коленчатого вала, поршня, поршневого пальца, шатуна; 6. Расчет системы наддува двигателя 7. Построение полноразмерной 3D модели и проработка визуального рабочего процесса двигателя в системе автоматизированного проектирования SOLIDWORKS; 8. Выполнение по полученным результатам расчетов чертежей поперечного и продольного разреза двигателя.
This thesis project is dedicated to the development of an automotive diesel internal combustion engine for a 180-kW off-road vehicle. In the course of this research work, the following tasks were solved: 1. Review of literature sources in the internal combustion engine engineering field, comparing already released engines of the same class to the market, description of the designed engine; 2. Engine working process calculation by the Grinevetsky-Masing method, designing the indicator diagram; 3. Dynamic characteristics calculation of forces, moments, reactions arising in the elements of the engine and acting on the parts of the crank-connecting rod mechanism. Consideration of the engine balance issue and the solution of the problem of eliminating the dynamic imbalance to the required level; 4. Fuel supply, lubrication, and cooling system calculation and design; 5. Strength calculation of the engine parts: crankshaft, piston, wrist pin, connecting rod; 6. High-pressure air supply calculation; 7. Building a full-size 3D model and developing a visual engine workflow in SOLIDWORKS CAD; 8. Drawing, according to the results of calculations, cross and longitudinal sections of the engine.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |