Details

Title: Управление деловой репутацией технологических компаний в условиях информационной экономики (на примере компании «VK»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.03.01_01 «Экономика и управление на предприятии»
Creators: Тенишев Тимур Владиславович
Scientific adviser: Конников Евгений Александрович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: деловая репутация; технологические компании; информационная экономика; сми; социальные сети; business reputation; tech companies; information economy; mass media; social media
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.01
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-1273
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\17501

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Управление деловой репутацией технологических компаний в условиях информационной экономики (на примере компании «VK»)». Основной целью данной работы является изучение роли деловой репутации в деятельности технологических компаний. Особое внимание в данной работе уделяется особенностям формирования деловой репутации в условиях информационной экономики и влиянию факторов деловой репутации на привлекательность технологических компаний для их клиентов и акционеров. В ходе данной работы решены следующие задачи: 1. Изучены теоретические основы информационной экономики и роль репутации предприятия в ней. 2. Проанализирована рыночная позиция и финансово-хозяйственная деятельность технологической компании «VK». 3. Разработаны рекомендации для «VK» по управлению деловой репутацией. Был проведен анализ проблем, которые на данный момент есть у «VK», и при помощи эконометрических методов проанализирована роль факторов деловой репутации в формировании этих проблем. В работе было разработано решение по созданию информационного агентства с целью влиять на деловую репутацию компании и проведен анализ его инвестиционной привлекательности.

The topic of the graduate qualification work is: “Managing the business reputation of technological companies in the conditions of information economy (by the example of the company “VK”)”. The main purpose of this work is to study the role of business reputation in the performance of tech companies. Especial attention in this work is paid to the peculiarities of the development of business reputation in information economy and to the influence of business reputation factors on the attractiveness of tech companies for their companies and shareholders. During this work, the following objectives have been solved: 1. Theoretical foundations of information economy and the role of business reputation in the information economy were studied. 2. The market position and financial activities of technological company “VK” were analyzed. 3. Recommendations on business reputation management for “VK” were developed. The analysis of the problems “VK” currently faces has been conducted, and using econometric methods, the role of business reputation factors in the development of these problems was analyzed. In this work, a solution was developed to create an information agency in order to influence the business reputation of “VK” and analysis of its investment attractiveness was carried out.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 24
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics