Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Региональные особенности индустрии видеоигр Китайской Народной Республики». Данная работа посвящена исследованию региональных особенностей индустрии видеоигр Китайской Народной Республики. Предметом работы являются региональные особенности игровой индустрии КНР. Цель работы – определить особенности китайской игровой индустрии. Задачи, которые решались в ходе исследования: Изучение определения игровой индустрии и её структуры; Рассмотрение классификации видеоигр; Выделение этапов становления игровой индустрии КНР; Анализ правительственных мероприятия в сегменте видеоигр КНР.Рассмотрение этнокультурных особенностей китайских видеоигр. Основными методами исследования являются: описательный метод, метод сравнительного анализа и статистический анализ, которые использовались для выявления характеристик сегмента видеоигр КНР при сравнении их в разные периоды времени и для сопоставления культурных характеристик китайских и иностранных видеоигр и правовых особенностей данного сегмента КНР с другими странами. Также использовался метод анализа литературы, опираясь на который были собраны данные по теме видеоигр в Китае. На основании проведенных исследований было выяснено, что основными особенностями индустрии видеоигр КНР являются этапы становления, правовое регулирование и культурные аспекты.
The subject of the graduate qualification work is “Regional peculiarities of the video game industry of the People's Republic of China”. The given work is devoted to the study of the features of the video game industry in the People's Republic of China. The subject of the work is the regional features of the Chinese gaming industry. The purpose of the work is to determine the features of the Chinese gaming industry. The research set the following goals: 1. The study of the definition of the gaming industry and its structure; 2. Consideration of the classification of video games; 3. Identification of the stages of formation of the chinese gaming industry; 4. Analysis of government measures in the segment of video games in China; 5. Consideration of the ethnocultural features of Chinese video games. In the work were used such methods as a descriptive method, a method of comparative analysis and statistical analysis, which were used to identify the characteristics of the PRC video game segment when comparing them in different periods of time and to compare the cultural characteristics of Chinese and foreign video games and the legal characteristics of this PRC segment with other countries. A literature analysis method was also used, based on which data were collected on the topic of video games in ChinaBased on the research, it was found that the main features of the video game industry in China are the stages of formation, legal regulation and cultural aspects.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- ВВЕДЕНИЕ
- ГЛАВА 1. ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ИЗУЧЕНИЯ ИГРОВОЙ ИНДУСТРИИ
- 1.1. Определение и структура игровой индустрии
- 1.2. Классификация видеоигр
- ГЛАВА 2. ХАРАКТЕРИСТИКА КИТАЙСКОЙ ИНДУСТРИИ ВИДЕОИГР
- 2.1. Этапы становления китайской индустрии видеоигр
- 2.2. Правовые основы регулирования индустрии видеоигр в КНР
- 2.3. Этнокультурные особенности сегмента видеоигр КНР
- ЗАКЛЮЧЕНИЕ
- СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННЫХ ИСТОЧНИКОВ И ЛИТЕРАТУРЫ
Usage statistics
Access count: 29
Last 30 days: 5 Detailed usage statistics |