Details

Title: Мифологические образы в современной китайской мультипликации (1990-2021): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 41.03.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.03.01_03 «Региональное международное сотрудничество»
Creators: Фролова Полина Игоревна
Scientific adviser: Терехов Антон Эдуардович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: мифология; Древний Китай; средневековый Китай; анимация; современная мультипликация; mythology; Ancient China; Medieval China; animation; modern cartoon
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 41.03.01
Speciality group (FGOS): 410000 - Политические науки и регионоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-2235
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\19221

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Мифологические образы в современной китайской мультипликации (1990–2021)». Данная работа посвящена выявлению особенностей мифологических образов в современной китайской мультипликации. Предметом исследования является китайская мультипликация. Целью работы является выявление отличительных элементов изображения мифологических сюжетов в современной китайской анимации. В ходе исследования были решены следующие задачи:Определение специфики китайских мифов и легенд. Выделение основных легендарных образов и сюжетов, используемых в китайской мультипликации. Сравнение мультфильмов, выпущенных до 90-х гг., с современной мейнстримной и инди-анимацией. Анализ понимания легенд и мифов на примере китайских современных мультфильмов. В работе представлены теоретические основы мифологии и дается описание китайской специфики мифотворчества. Также исследованы мультфильмы XX и XXI вв., в которых выделяются популярные мифологические образы. В результате анализа мифологических образов в современной китайской мультипликации можно выделить типичные для китайской мейнстримной анимации группы героев и сюжетов, особенности мифологии в независимых мультфильмах и непосредственное влияние мифологических образов в мультипликационных работах на успешность продажи анимации.

The theme of the final qualification work: "Mythological images in modern Chinese animation (1990–2021)". This work is devoted to identifying the features of mythological images in modern Chinese animation. The subject of the research is Chinese animation. The purpose of the work is to identify the distinctive elements of the depiction of mythological scenes in modern Chinese animation. During the study, the following tasks were solved:Determination of the specifics of Chinese myths and legends. Identification of the main legendary images and plots used in Chinese animation.Comparison of cartoons released before the 90s with modern mainstream and indie animation. Analysis of the understanding of legends and myths on the example of Chinese modern cartoons. The work presents the theoretical foundations of mythology and describes the Chinese specifics of myth-making. The cartoons of the 20th and 21st centuries are also investigated, in which popular mythological images stand out. As a result of the analysis of mythological images in modern Chinese animation, it is possible to identify groups of characters and plots typical for Chinese mainstream animation, features of mythology in independent cartoons, and the direct influence of mythological images in animated works on the success of animation sales.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 3
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics