Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Разработана гидродинамическая трансмиссия для легкового автомобиля сегмента C с передненемоторной компоновкой и полным приводом. Расчётная мощность двигателя 110 кВт. Трансмиссия состоит из: комплексного гидротрансформатора, планетарной коробки передач, которая обеспечивает пять передач вперед и одну передачу назад, главную передачу, раздаточную коробку, межколёсные дифференциалы и ведущие валы на привод колёс. Коробка передач, скомпонованная в разных картерах с гидротрансформатором, главной передачей и дифференциалом имеет фланцевое соединение с двигателем через промежуточную плиту и располагается в пространстве «тоннеля» под автомобилем. Трансмиссия имеет электрогидравлическое управление и предусмотрена блокировка гидротрансформатора. Был выполнен проектировочный тяговый расчёт трансмиссии, синтез схемы коробки передач с тремя степенями свободы. Произведён её кинематический и силовой расчёты. Выполнен поверочный тяговый расчёт автомобиля, определены динамическая и разгонная характеристики. Основные детали трансмиссии — зубчатые передачи, валы, подшипники и фрикционные, элементы управления рассчитаны на прочность и долговечность.
A hydrodynamic transmission has been developed for the C-class car with a front-engine layout and all-wheel drive. The rated power of the engine is 110 kW. The transmission consists of: a complex torque converter, a planetary gearbox that provides five forward gears and one reverse gear, a main gear, transfer box, an inter-wheel differentials and drive shafts for wheel drive. The gearbox, assembled in different crankcases with a torque converter, main gear and differential, has a flanged connection to the engine through an intermediate plate and is located in the space of the "tunnel" under the car. The transmission is hydraulically controlled and the torque converter is locked. The design traction calculation of the transmission was carried out, the synthesis of the transmission circuit with two degrees of freedom was carried out. Its kinematic and power calculations were made. The vehicle's traction test was performed, and the dynamic and acceleration characteristics were determined. The main parts of the transmission — gears, shafts, bearings and friction, controls are designed for strength and durability.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 1
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |