Details

Title: Турбореактивный двухконтурный авиационный газотурбинный двигатель с тягой 60 кН: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 13.03.03 «Энергетическое машиностроение» ; образовательная программа 13.03.03_03 «Авиационные двигатели и энергетические установки»
Creators: Скворцов Павел Валентинович
Scientific adviser: Суханов Александр Игоревич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: газотурбинный двигатель; компрессор; камера сгорания; турбина; лопатка; gas turbine engine; compressor; combustion chamber; turbine; blade
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 13.03.03
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-2449
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\18944

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе были рассмотрены методики расчёта авиационного газотурбинного двигателя (АГТД) тягой 60 кН на основе уже существующего прототипа турбореактивного двухконтурного газотурбинного двигателя с форсажной камерой (ТРДДФ) РД-33. Также было представлено общее описание конструкции двигателя и его особенности. Рассчитана тепловая схема ГТД, проведён приближённый расчёт осевого компрессора, расчёт кольцевой прямоточной камеры сгорания, газодинамический расчет проточной части турбины компрессора низкого давления (КНД) и турбины компрессора высокого давления (КВД), расчёт закрутки потока, спрофилирована лопатка последней ступени турбины низкого давления (ТНД), выполнен расчет на прочность элементов конструкции. Рассмотрено влияние высокотемпературной коррозии на прочность рабочих лопаток первой ступени турбины.

In this paper, we considered methods for calculating an aircraft gas turbine engine (AGTE) with a thrust of 60 kN based on an already existing prototype of a turbojet bypass gas turbine engine with an afterburner RD-33. A general description of the engine design and its features was also presented. The thermal scheme of the gas turbine engine was calculated, an approximate calculation of the axial compressor was carried out, the calculation of the annular direct-flow combustion chamber, the gas-dynamic calculation of the flow path of the low-pressure compressor (LPC) turbine and the high-pressure compressor (HPC) turbine, calculation of the flow swirling, profiled blade of the last stage of a low-pressure turbine (LPT), a calculation was made for the strength of structural elements. The influence of high-temperature corrosion on the strength of the working blades of the first stage of the turbine is considered.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 22
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics