Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Модернизация центробежного стенда". Данная работа посвящена анализу существующего стенда, выявлению его недостатков и последующей модернизации с учетом заданных характеристик. Задачи, которые решались в ходе исследования: Анализ требований предъявляемых к установке. Изучение существующих успешных конструкция. Оценка существующей конструкции и выводы о пути ее модернизации. Создание кинематической и структурно-функциональной схем нового стенда. Расчёт двигателя. Подбор элементной базы. В работе были рассмотрены различные типы исполнений центрифуг, стандарты в области испытаний линейных ускорений. Модернизация проводилась на основе существующего испытательного центробежного стенда. Проанализирована кинематическая схема существующей центрифуги. После выявления недостатков, предложены кинематические и структурно-функциональные схемы модернизированной центрифуги. Для расчета двигателя было оценено аэродинамическое сопротивление по экспериментально выявленной зависимости. Посчитан двигатель, подобраны датчик угла поворота, датчик температуры, вращающееся контактное устройство. Сделана 3D модель в программе Solidworks.
The topic of the final qualifying work: "Modernization of the centrifugal stand". This work is devoted to the analysis of the existing stand, identification of its shortcomings and subsequent modernization taking into account the specified characteristics. 1. Analysis of the installation requirements. 2. Study of existing successful projects. 3. Evaluation of the existing structure and conclusions about the way of its modernization. 4. Creation of kinematic and structural-functional schemes of the new stand. 5. Engine calculation. 6. Selection of the element base. The paper considered various types of centrifuge designs, standards in the field of linear acceleration testing. The modernization was carried out on the basis of the existing centrifugal test bench. The kinematic scheme of the existing centrifuge is analyzed. After identifying the shortcomings, kinematic and structural-functional schemes of the upgraded centrifuge are proposed. To calculate the engine, the aerodynamic drag was estimated according to the experimentally revealed dependence. The engine was calculated, the rotation angle sensor, the temperature sensor, the rotating contact device were selected. A 3D model was made in the Solidworks program.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 29
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |