Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию ситуации на х – образном перекрестке, а после повышению эффективности дорожного движения на нем. Тема является актуальной по причине большого количества проблем, связанных с транспортными заторами и затруднённым проездом по городу. Активное строительство городов приводит к увеличению транспортных потоков, а пропускные способности городских дорог становятся не адаптивными под такое количество транспортных средств. В работе рассмотрена организация дорожного движения на пересечении улицы Салова и Бухарестской улицы. Была смоделирована реальная дорожная ситуация, а после были выявлены проблемы исследуемого участка УДС. Так же в работе учитывалась динамика транспортных потоков, поэтому было важно не просто создать модель реальной ситуации, но и создать модель ситуации с увеличенными интенсивностями транспортных потоков, впоследствии изучить и ее проблемы, соотнести ухудшатся ли уже имеющиеся проблемы и добавятся ли новые. После было рассмотрено несколько способов решения проблем организации дорожного движения для обоих моделей, важно было чтобы это решение приводило к уменьшению транспортных заторов, а также уменьшению времени в пути ТС. После выбранный вариант решения был добавлен в имитационную модель для того, чтобы оценить помогло ли данное решение улучшить ситуацию, а также количественно оценить эффект. Сделаны выводы, а также добавлены рекомендации для дальнейшего улучшения дорожного движения на данном перекрёстке.
This work is devoted to the study of the situation at the x–shaped intersection, and after that to increase the efficiency of traffic on it. The topic is relevant because of the large number of problems associated with traffic jams and difficult movement around the city. The active construction of cities leads to an increase in traffic flows, and the capacity of urban roads becomes insufficient for such a large number of vehicles. The article discusses the organization of traffic at the intersection of Salova and Bucharest streets. The real road situation was simulated, and then the problems of the investigated section of the UDS were identified. The work also considered the dynamics of traffic flows, so it was important not just to create a model of a real situation, but also to create a model of a situation with increased traffic flow intensity, subsequently study its problems, correlate whether existing problems will worsen and whether new ones will be added. After that, several ways to solve traffic management problems for both models were considered, it was important that this solution led to a reduction in traffic jams on the roads, as well as a reduction in the travel time of the vehicle. After that, the chosen solution was added to the simulation model to assess whether this solution helped to improve the situation, as well as to quantify the effect. Conclusions were drawn and recommendations were added for further improvement of traffic at this intersection.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 29
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |