Details

Title: Построение воронки продаж при продвижении программы онлайн-магистратуры: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators: Лебедева Александра Ильинична
Scientific adviser: Тихонов Дмитрий Владимирович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: конкурентный анализ; продвижение образовательных программ; воронка продаж; таргетированная реклама; автоматизация воронки продаж; competitive analysis; promotion of educational programs; sales funnel; targeted advertising; automation of the sales funnel
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-2866
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\19958

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Построение воронки продаж при продвижении онлайн-магистратуры». Данная работа посвящена исследованию методов продвижения образовательных программ магистратуры ВШПМ ИПМЭиТ СПбПУ. Актуальность работы обусловлена тенденциями стремительного развития рынка онлайн-образования и выхода на рынок онлайн-образования государственных высших учебных заведений. Объектом исследования являются образовательные программы ВШПМ ИПМЭиТ СПбПУ. Предметом исследования является маркетинг образовательных программ ВШПМ ИПМЭиТ СПбПУ Цель выпускной квалификационной работы – продвижение онлайн-магистратуры ВШПМ ИПМЭиТ СПбПУ – «Управление конкурентоспособностью бизнеса». Работа проведена на базе ВШПМ ИПМЭиТ СПбПУ, где собиралась значительная часть фактического материала: данные о продвижении образовательных программ, данные о реализации проекта онлайн-магистратуры. Был проведен конкурентный анализ, показывающие наглядно, каким происходит продвижение образовательных программ в онлайн-среде. Был проведен анализ применяемых методов продвижения онлайн-магистратуры. В результате разработаны мероприятия по продвижению онлайн-магистратуры и даны рекомендации по улучшению показателей эффективности продвижения, построены воронки продаж и карта потребительского пути, показывающая дополнительные методы продвижения. В используемых методах можно назвать метод анализа, сравнения, а также научного обобщения.

The topic of the final qualifying work: "Building a sales funnel for promoting an online Master's profram. This work is devoted to the study of methods of promoting master's programs of the GSIM of IIMET SPbPU. The relevance of the work is due to the trends of the rapid development of the online education market and the entry into the online education market of state higher educational institutions. The object of the study is the educational programs of the GSIM of IIMET SPbPU The subject of the study is the marketing of educational programs of the GSIM of IIMET SPbPU The purpose of the final qualifying work is to promote the online master's program of IIMET SPbPU HSE – "Business Competitiveness Management". The work was carried out on the basis of the IIMET SPbPU of the Higher School of Economics, where a significant part of the factual material was collected: data on the promotion of educational programs, data on the implementation of an online master's project. A competitive analysis was carried out, clearly showing how educational programs are progressing in the online environment. An analysis of the methods used to promote an online master's degree was carried out. As a result, measures were developed to promote the online master's degree and recommendations were given to improve the effectiveness of promotion, sales funnels were built and a consumer path map indicating additional methods of promotion. The methods used include the method of analysis, comparison, as well as scientific generalization.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 53
Last 30 days: 5
Detailed usage statistics