Details

Title: Разработка мероприятий по совершенствованию системы мотивации и стимулирования персонала (на примере санатория-профилактория «Жемчужина Севера» АО «БЫТ»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.03 «Управление персоналом» ; образовательная программа 38.03.03_01 «Управление персоналом организации»
Creators: Меркурьева Полина Дмитриевна
Scientific adviser: Паршуков Алексей Евгеньевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: система мотивации и стимулирования; персонал; удовлетворенность трудом; system of motivation and stimulation; personnel; work satisfaction
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.03
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-2871
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\19963

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема ВКР – Разработка мероприятий по совершенствованию системы мотивации и стимулирования персонала (на примере санатория-профилактория «Жемчужина Севера» АО «БЫТ»). Цель выпускной квалификационной работы – разработка мероприятий по совершенствованию системы мотивации и стимулирования персонала (на примере санатория-профилактория «Жемчужина Севера» АО «БЫТ»). В ходе исследования решались задачи:1. Рассмотреть теоретические аспекты формирования системы стимулирования персонала и оценки её эффективности.2. Проанализировать санаторий-профилакторий «Жемчужина Севера», рассмотреть структуру персонала.3. Рассмотреть и оценить действующую систему мотивации и стимулирования труда персонала в организации.4. Разработать мероприятия по совершенствованию системы мотивации и стимулирования персонала. В ходе анализа предмета исследования используются количественные показатели: объем продаж, текучесть кадров; а также качественные показатели: уровень удовлетворенности трудом, оценённый с помощью опросника Спектора, качество оказываемых услуг, которое оценивается с помощью анкетирования клиентов, уделяется внимание ответам на вопросы о повторном посещении организации и рекомендации к посещению другим людям, также оценивается количество неформальных мероприятий в год. В первой главе были приняты во внимание различные инструменты стимулирования персонала, были обозначены понятия мотива, стимула, потребности. Во второй главе описано структурное подразделение АО «БЫТ» санаторий-профилакторий «Жемчужина Севера», система мотивации и стимулирования. В третьей главе делается вывод о привлекательности 3-го варианта проекта по совершенствованию системы мотивации и стимулирования, предполагающего введение чатов в Viber, разработку и реализацию плана неформальных мероприятий, а также введение обучения 2 должностей.

Subject matter of the graduate qualification work - Development of measures to improve the system of motivation and stimulation of personnel (by the example of sanatorium-preventorium "Pearl of the North" of JSC "BYT"). The aim of the graduate qualification work - development of measures to improve the system of motivation and staff stimulation (on the example of the sanatorium-preventorium "Pearl of the North" of JSC "BYT"). In the course of the study the tasks were solved:1. To consider the theoretical aspects of the formation of the personnel motivation system and evaluation of its effectiveness.2. To analyze the sanatorium-preventorium "Zhemchuzhina Severa", to consider the structure of the personnel.3. To consider and evaluate the current system of motivation and stimulation of labor of the personnel in the organization.4. To develop measures to improve the system of motivation and stimulation of personnel. During the analysis of the subject of the research quantitative indicators are used: sales volume, personnel turnover; as well as qualitative indicators: the level of satisfaction with work, estimated with the help of Spector questionnaire, the quality of services provided, which is estimated with the help of customer questionnaire, attention is paid to the answers to questions about repeated visits to the organization and recommendations to visit other people, also the number of informal events per year is estimated. The first chapter took into account the different instruments of staff stimulation, the concepts of motive, incentive, need were outlined. The second chapter described the structural unit of JSC "Byt" sanatorium-preventorium "Pearl of the North", the system of motivation and incentives. The third chapter concludes the attractiveness of the 3rd variant of the project to improve the motivation and incentive system, involving the introduction of chats in Viber, the development and implementation of a plan of informal activities, as well as the introduction of training 2 positions.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 25
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics