Details

Title: Разработка стратегии маркетинга организации: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_03 «Маркетинг в коммерческой деятельности»
Creators: Островерченко Виктория Александровна
Scientific adviser: Плетнева Наталья Александровна
Other creators: Красноставская Наталия Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: книжный рынок; маркетинговая стратегия; анализ потребителя; маркетинговые исследования; анализ конкурентных преимуществ; издательство; контент продвижение; book market; marketing strategy; customer analysis; marketing research; competitive advantege analysis; publishing; content promotion
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.06
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-2881
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\19973

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена разработке маркетинговой стратегии для издательства при отсутствии полноценной маркетинговой деятельности в настоящее время. В процессе исследования были решены следующие задачи:1. Поиск основной информации для осуществления планирования (состояние и тенденции развития рынка, потребности и предпочтения потребителей и т. д.);2. Оценка сильных и слабых сторон издательства, а также возможностей и угроз;3. Анализ конкурентов и их реакция на действия друг друга;4. Анализ маркетинговой деятельности предприятия;5. Выявление возможных маркетинговых действий для эффективного достижения целей;6. Разработка мероприятий по совершенствованию маркетинговой стратегии;7. Оценка эффективности предложенных мероприятий. Работа выполнялась в независимом частном издательстве «libra». В ходе работы были рассмотрены текущая маркетинговая ситуация на рынке, проведены PEST-анализ, SWOT-анализ, анализ сил конкуренции по Майклу Портеру, анализ конкурентного профиля. Также были исследованы тренды потребительского поведение, проведено глубинной интервью. Результатом работы стала разработка pull-стратегии маркетинга для «libra» на основе разработки фирменного сайта, контент-продвижения и использования системы маркетинговых коммуникаций.

This work is devoted to the development of a marketing strategy for a publishing house in the absence of a full-fledged marketing activity at the present time. During the research, the following tasks were solved:1. Search for basic information for planning (state and development trends of the market, needs and preferences of consumers, etc.);2. Assessment of the strengths and weaknesses of the publishing house, as well as opportunities and threats;3. Analysis of competitors and their reaction to each other's actions;4. Analysis of the marketing activities of the enterprise;5. Identification of possible marketing actions for the effective achievement of goals;6. Development of measures to improve the marketing strategy;7. Evaluation of the effectiveness of the proposed activities. The work was carried out in an independent private publishing house "libra". In the course of the work, the current marketing situation on the market was considered, a PEST analysis, a SWOT analysis, an analysis of the forces of competition according to Michael Porter, and an analysis of the competitive profile were carried out. Consumer behavior trends were also studied, an in-depth interview was conducted. The result of the work was the development of a pull marketing strategy for «libra» based on the development of a corporate website, content promotion and the use of a marketing communications system.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics