Details
Title | Разработка комплекса мероприятий по повышению конкурентоспособности предприятия ЗАО «Биокад»: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_01 «Бизнес-администрирование» |
---|---|
Creators | Садовникова Наталья Олеговна |
Scientific adviser | Зайченко Ирина Михайловна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2022 |
Collection | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Subjects | конкуренция; конкурентоспособность предприятия; оценка конкурентоспособности; повышение конкурентоспособности; оценка эффективности; competition; competitiveness of the enterprise; assessment of competitiveness; improvement of competitiveness; assessment of efficiency |
Document type | Bachelor graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Bachelor |
Speciality code (FGOS) | 38.03.02 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-2889 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Record key | ru\spstu\vkr\19981 |
Record create date | 1/20/2023 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Цель работы: разработка мероприятий, повышающих конкурентоспособность предприятия-объекта исследования. Работа выполнена на материалах АО «Биокад». Использованные методы: анализ финансово-хозяйственной деятельности, оценка конкурентоспособности предприятия, сравнительный анализ конкурентов, SWOT-анализ, многоугольник конкурентоспособности, конкурентный анализ по М. Портеру, сценарный метод. Результаты работы:1. Рассмотрены основные понятия конкуренции и конкурентоспособности, определены факторы и изучены методы оценки конкурентоспособности.2. Проведен анализ финансово-хозяйственной деятельности предприятия, оценка конкурентоспособности предприятия – объекта исследования и выявлены проблемы.3. Предложены мероприятия, повышающие конкурентоспособность предприятия – объекта исследования и приведено обоснование эффективности предложенных мероприятий. Область применения результатов ВКР – рекомендации разработаны для предприятия-объекта исследования. Выводы. Были решены поставленные задачи и достигнута цель исследования, а именно разработка мероприятия по повышению конкурентоспособности предприятия. Реализация предложенных мероприятий приведет к увеличению прибыли, повышению узнаваемости компании и улучшит экономические показатели деятельности в целом.
The aim of the graduate qualification work is development of measures that increase the competitiveness of the enterprise-object of research. The work has been carried out on the materials of JSC «Biocad». Research methods used: analysis of financial and economic activity, assessment of the competitiveness of an enterprise, comparative analysis of competitors, SWOT analysis, competitiveness polygon, competitive analysis according to M. Porter, scenario method. The main results of the graduate qualification work:1. The basic concepts of competition and competitiveness are considered, factors are determined and methods for assessing competitiveness are studied.2. An analysis of the financial and economic activities of the enterprise was carried out, an assessment of the competitiveness of the enterprise - the object of study, and problems were identified.3. Measures are proposed that increase the competitiveness of the enterprise-object of research and the rationale for the effectiveness of the proposed measures is given. The areas of the graduate qualification work results application –recommendations are developed for the enterprise-object of research. Conclusions of graduate qualification work. The tasks set were solved and the goal of the study was achieved, namely, the development of measures to increase the competitiveness of the enterprise. The implementation of the proposed measures will lead to an increase in profits, an increase in the recognition of the company and improve the economic performance in general.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 44
Last 30 days: 0