Details

Title: Формирование стратегии коммерческой деятельности предприятия: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_01 «Организация и управление бизнесом в сфере торговли»
Creators: Пошуменский Василий Михайлович
Scientific adviser: Бахарев Владимир Васильевич
Other creators: Икрамов Руслан Атхамович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: сбыт; закупочная деятельность; коммерческая деятельность; прибыль; конкуренты; внешняя среда; внутренняя среда; стратегия; sales; purchases; commercial activities; profit; competition; external environment; internal environment; strategy
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.06
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-296
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\16206

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Формирование стратегии коммерческой деятельности предприятия». Работа выполнена на базе АО «Завод полимерных труб». Целью работы является разработка стратегии коммерческой деятельности предприятия. Для достижения поставленной цели был решены следующие задачи: - дана общая характеристика деятельности предприятия; - выполнен анализ результатов финансово-хозяйственной деятельности предприятия; - выполнена оценка внутренней и внешней среды предприятия; - выполнен анализ закупочной деятельности предприятия; - выполнен анализ сбытовой деятельности предприятия; - разработаны мероприятия по повышению эффективности коммерческой деятельности предприятия; - дана оценка эффективности предложенных мероприятий. В процессе решения поставленных задач были использованы следующие методы экономического анализа: сравнение, группировка, факторный анализ конкурентной среды, PEST-анализ, SWOT-анализ. Результатом работы является разработка мероприятий по повышению эффективности закупочной и сбытовой деятельности, оценка эффективности предложенных мероприятий, прогноз результатов финансово-хозяйственной деятельности предприятия с учетом внедрения мероприятий по совершенствованию организации закупочной и сбытовой деятельности.

The theme of the final qualifying work: «Formation of the strategy of commercial activity of the enterprise». The work was carried out on the basis of JSC «Plant of polymer pipes» The purpose of the work is to develop a strategy for the commercial activity of the enterprise. To achieve this goal, the following tasks were solved: - given a general description of the enterprise; - an analysis of the results of the financial and economic activities of the enterprise; - the analysis of the purchasing activity of the enterprise was carried out; - the analysis of marketing activity of the enterprise is carried out; - measures have been developed to improve the efficiency of the commercial activity of the enterprise; - evaluation of the effectiveness of the proposed activities. In the process of solving the tasks set, the following methods of economic analysis were used: comparison, grouping, factor analysis of the competitive environment, PEST-analysis, SWOT-analysis. To solve the tasks set, the organizational and legal characteristics of the enterprise were given, an assessment of the internal and external environment was made, an analysis was made of the organization of commercial activities and the main indicators of the economic activity of the enterprise. The result of the work is the development of a forecast of the results of the financial and economic activities of the enterprise, taking into account the implementation of measures to improve the organization of procurement and marketing activities.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 28
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics