Details

Title: Совершенствование маркетинговой деятельности «ММDance»: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_01 «Бизнес-администрирование»
Creators: Ильина Ксения Андреевна
Scientific adviser: Каньковская Алина Рональдовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: маркетинговая стратегия предприятия; маркетинг развлекательных услуг; реклама; позиционирование; marketing strategy of the enterprise; marketing of entertainment services; advertising; positioning
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3064
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\19999

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема ВКР бакалавра: «Совершенствование маркетинговой деятельности «MMDance».Цель работы - разработка мероприятий по повышению эффективности хозяйственной деятельности на основе развития маркетинговой стратегии предприятия.Работа выполнена на материалах студии парных и сольных танцев «MMDance».Использованные методы: сравнительный анализ конкурентов, опрос, маркетинг-микс (4P), многоугольник конкурентоспособности, SWOT-анализ, матрица БКГ.Результаты работы: - проведен теоретической анализ маркетинговой деятельности в сфере услуг;- выполнено исследование рынка танцевальных услуг;- разработаны мероприятия по совершенствованию маркетинговой деятельности предприятия и определена оценка их эффективности.Область применения результатов ВКР – непосредственно в деятельности предприятия.Выводы. Для успешного функционирования предприятия на рынке необходимо использовать эффективное позиционирование, которое базируется на конкурентных преимуществах компании. С учетом проведенного маркетингового анализа, предприятию «MMDance» требуется изменение стратегии от «семейной школы» к «школе парных танцев».

The title of the bachelor graduate qualification work: “ Improving the marketing activities of  MMDance”.The aim of the graduate qualification work is to develop measures to improve the efficiency of economic activity based on the development of the marketing strategy of the enterprise.The work has been carried out on the materials of the studio of pair and solo dances "MMDance".Research methods used: competitive analysis, survey, marketing mix (4P), competitiveness polygon, SWOT analysis, BCG matrix.The main results of the graduate qualification work: - a theoretical analysis of marketing activities in the service sector was carried out;- a study of the dance services market was carried out;- measures were developed to improve the marketing activities of the enterprise and an assessment of their effectiveness was made.The areas of the graduate qualification work results application – directly in the activities of the enterprise.Conclusions of graduate qualification work. For the successful functioning of the enterprise in the market, it is necessary to use effective positioning, which is based on the competitive advantages of the company. Based on the marketing analysis carried out, MMDance needs to change its strategy from a "family school" to a "couple dance school".

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 19
Last 30 days: 7
Detailed usage statistics