Details

Title: Разработка линейки дизайнерской сувенирной продукции для города: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 54.03.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.03.01_02 «Графический дизайн»
Creators: Порядкова Екатерина Алексеевна
Scientific adviser: Диодорова Татьяна Игоревна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: достопримечательность; квест; маршрут; смысловая нагрузка; сувенир; qr-код; souvenir; qr code; quest; sensitive load; attraction; route
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 54.03.01
Speciality group (FGOS): 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3117
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\18691

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Разработка элементов фирменного стиля для сувенирной продукции города». Данная работа посвящена разработке уникального дизайнерского сувенира, содержащего элементы квеста. Задачи, которые решались в ходе исследования:1. Изучение проектной области;2. Определение целевой аудитории;3. Анализ аналогов;4. Разработка дизайн-концепции сувенира;5. Разработка стилевого решения;6. Разработка маршрута по городу;7. Разработка дизайн-решения оригинальной упаковки.В процессе работы при разработке графики применялись графические программы для создания векторных и растровых изображений, так же была использована программа для создание объёмных 3D моделей, такие как: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Cinema 4D.В результате был создан оригинальный сувенир, содержащий в себе QR-квест по городу. В рамках проекта создана авторская графика, проработан и протестирован маршрут по Санкт-Петербургу и разработана оригинальная упаковка для удобства хранения.Важной составляющей работы является подробный анализ аналогов в сфере сувенирной продукции, который позволил построить уникальную, обоснованную концепцию, на основе которой сформировалось дизайн-решение.

The subject of the graduate qualification is: "Development of elements of corporate identity for souvenirs of the city." This work is devoted to the development of a unique designer souvenir containing elements of a quest. The research set the following goals:1. Study of the project area;2. Analysis of analogues;3. Definition of the target audience;4. Development of a design concept for a souvenir;5. Development of a style solution;6. Development of a route around the city;7. Development of a design solution for the original packaging.In the process of developing graphics, graphic programs were used to create vector and raster images, as well as a program for creating three- dimensional 3D models, such as: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Cinema 4D.As a result, an original souvenir was created, containing a QR-quest around the city. As part of the project, author's graphics were created, a route around St. Petersburg was developed and tested, and original packaging was developed for easy storage. An important component of the work is a detailed analysis of analogues in the field of souvenirs, which allowed us to build a unique, reasonable concept, on the basis of which a design solution was formed. As a result, an original souvenir was created, containing a QR-quest around the city. As part of the project, author's graphics were created, a route around St. Petersburg was developed and tested, and original packaging was developed for easy storage.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 14
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics