Details

Title: Маркетинговое исследование перспектив развития национального бренда России (комплексная тема): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_03 «Маркетинг в коммерческой деятельности»
Creators: Луканченкова Марина Олеговна
Scientific adviser: Плетнева Наталья Александровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: национальный бренд; брендинг территории; государственный имидж; аудит; позиционирование; national brand; territory branding; state image; audit; positioning
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.06
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3218
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\20041

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Маркетинговое исследование перспектив развития национального бренда России (комплексная тема)».Данная работа посвящена разработке стратегии формирования бренда Российской Федерации для внутренних целевых аудиторий: резидентов, туристов, инвесторов. Работа содержит три части: «Аудит достижений бренда России в контексте давления факторов внешней среды», «Сравнительный анализ бренда России с конкурентным окружением других стран», «Анализ отношения целевых аудиторий к бренду России с целью корректировки имиджа России». Данная часть комплексной работы посвящена аудиту достижений бренда России в контексте давления факторов внешней среды. В процессе исследования были решены следующие задачи:Обоснование методологии проведения аудита национального бренда.Разработка дизайна маркетингового исследования с целью аудита национального бренда.Аудит текущего состояния бренда.Аудит внешней среды с точки зрения условий развития бренда.Разработка стратегической реакции национального бренда в части поиска возможностей развития и уклонения от угроз.Разработка механизма продвижения национального бренда России.Работа выполнялась по заказу Торгово-Промышленной палаты города Санкт-Петербурга. В ходе работы были проведены следующие анализы: аудит текущего состояния бренда и аудит внешней среды с точки зрения условий развития бренда. Результатом работы стала разработка государственной программы «Год федерального округа» с целью популяризации культурных, исторических, географических и природных особенностей субъектов РФ.

The subject of the graduate qualification work is “Marketing research of prospects for the development of the national brand of Russia ( complex topic)”.This work is devoted to the development of a strategy for the formation of the brand of the Russian Federation for internal target audiences: residents, tourists, investors. The work contains three parts: "Audit of the achievements of the brand of Russia in the context of the pressure of environmental factors", "Comparative analysis of the brand of Russia with the competitive environment of other countries", "Analysis of the attitude of target audiences to the brand of Russia in order to adjust the image of Russia". This part of the complex work is devoted to the audit of the achievements of the brand of Russia in the context of the pressure of environmental factors. In the course of the study, the following tasks were solved:1. Substantiation of the methodology of the audit of the national brand.2. Development of a marketing research design for the purpose of auditing the national brand.3. Audit of the current state of the brand.4. Audit of the external environment in terms of brand development conditions.5. Development of a strategic response of the national brand in terms of finding development opportunities and avoiding threats.6. Development of a mechanism for promoting the national brand of Russia.The work was carried out by order of the Chamber of Commerce and Industry of the city of St. Petersburg. In the course of the work, the following analyses were carried out: an audit of the current state of the brand and an audit of the external environment from the point of view of the conditions for the development of the brand. The result of the work was the development of the state program "Year of the Federal District" in order to popularize the cultural, historical, geographical and natural features of the subjects of the Russian Federation.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 4
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics