Details

Title: Информационная система технической поддержки интернет-магазина: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.05 «Бизнес-информатика» ; образовательная программа 38.03.05_01 «Архитектура предприятия»
Creators: Мурахтаев Юрий Андреевич
Scientific adviser: Диденко Николай Иванович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: информационные системы; service desk; поддержка клиентов; внедрение ис; проект внедрения; information systems; customer support; is implementation; implementation project
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3224
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\20047

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы бакалавра: «Информационная система технической поддержки интернет-магазина». Цель работы: разработка и обоснование проекта внедрения Service desk системы на предприятии Russianfoodusa. Задачи работы: анализ деятельности магазина Russianfoodusa; описание процессов, требующих улучшения; сравнение программных продуктов для реализации улучшения вышеупомянутых процессов; описание проекта внедрения; описание ожидаемых изменений на предприятии. Работа выполнена на материалах о деятельности интернет магазина RussianfoodUSA Использованные методы: Swot анализ, моделирование Canva, Archimate моделирование AS-IS процессов и TO BE процессов, многокритериальный анализ, моделирование с помощью графов. Результаты работы: С помощью SWOT анализа и модели Canva, и модели AS IS были выявлены слабые стороны работы предприятия. Проведен сравнительный анализ программных продуктов способных улучшить слабые аспекты деятельности предприятия. С помощью графов смоделирован процесс реализации проекта внедрения данных программных продуктов, после чего оценены его эффекты на ключевые показатели предприятия. Практическая значимость работы обусловлена тем что она описывает проект по улучшению работы существующего предприятия, и решает в нём проблему недостаточной эффективности работы отдела поддержки клиентов. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута определена область применения результатов – практическая.

Topic of the bachelor's final qualification work: "Information system for technical support of the online store. Purpose of the work: development and justification of the project for the implementation of the Service desk system at the Russianfoodusa enterprise. Work tasks: analysis of the activities of the Russianfoodusa store; description of the processes requiring improvement; comparison of software products for the implementation of the improvement of the above processes; description of the implementation project; description of the expected changes in the enterprise. The work was done on materials about the activities of the online store RussianfoodUSA Methods used: Swot analysis, Canva modeling, Archimate modeling of AS-IS processes and TO BE processes, multi-criteria analysis, graph modeling. Results of work: With the help of SWOT analysis and the Canva model, and the AS IS model, the weaknesses of the enterprise were identified. A comparative analysis of software products capable of improving the weak aspects of the enterprise's activity was carried out,. With the help of graphs, the process of implementing the project for implementing these software products was modeled,, after which its effects on the key indicators of the enterprise were evaluated. The practical significance of the work is because it describes a project to improve the operation of an existing enterprise, and solves the problem of insufficient efficiency of the customer support department in it. Conclusions. The tasks of the WRC have been solved, the goal has been achieved, the area of application of the results has been determined - practical..

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 7
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics