Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Цель работы – создание прототипа и разработка дизайна приложения. Задачи работы:- Определение и обзор понятия дизайн-мышления;- Применение дизайн-мышления для формирования образа продукта;- Выбор инструмента прототипирования, разработка UX и UI;- Тестирование прототипа и оценка эффективности разработанного интерфейса мобильного приложения. Работа выполнена на материалах о деятельности копицентра. Использованные методы: Дизайн-мышление, 5W, прототипирование, оценка экономической эффективности. Результаты работы:- определено понятие дизайн-мышления, рассмотрены его этапы. Изучены принципы прототипирования и дизайн-разработки интерфейсов;- сформирован образ продукта и определена целевая аудитория, её потребности;- сформированы требования к прототипу мобильного приложения. Разработаны UX и UI дизайн, и прототип пользовательского интерфейса;- проведена оценка эффективности разработанного интерфейса, определены показатели простой нормы прибыли и простого срока окупаемости. Практическая значимость работы обусловлена следующими результатами для копицентра: увеличение прибыли и количества заказов, расширение аудитории клиентов и повышение качества предоставляемых услуг путем внедрения мобильного приложения. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов – (указать).
The purpose of the work – prototyping and application design development. Tasks of work:- Definition and overview of the concept of design thinking;- Application of design thinking to form the image of the product;- Prototyping tool selection, UX and UI development;- Testing the prototype and evaluating the effectiveness of the developed mobile application interface. Work is performed on the basis of about activities of copycenter.Methods used: Design thinking, 5W, prototyping, cost-effectiveness evaluation.Work results:- the concept of design thinking is defined, its stages are considered. The principles of prototyping and interface design development are studied;- the image of the product has been formed and the target audience and its needs have been determined;- the efficiency of the developed interface was evaluated, indicators of a simple profit margin and a simple payback period were determined;- technology for working with a web service is demonstrated; training material for employees and customers of the printing house is developed. The practical significance of the the work is due to the following results for the copy center: increase in profit and the number of orders, expanding the audience of customers and improving the quality of services provided through the introduction of a mobile application. Conclusions. The tasks of the thesis have been solved, the goal has been achieved, the scope of the results has been determined.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 16
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |