Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Работа посвящена исследованию сравнительно- сопоставительного метода как одного из средств формирования мультилингвальной компетенции в процессе многоязычного обучения студентов-лингвистов. В работе выделяются принципы учебного мультилингвизма, а также раскрываются понятия положительного переноса и интерференции. На основе анализа систем английского и испанского языков выделены аспекты, нуждающиеся в сопоставительном изучении в рамках обучения испанскому языку как второму иностранному на основе английского. В работе разработаны и апробированы упражнения для студентов языковых специальностей с целью интеграции сравнительно-сопоставительного метода в образовательный процесс.
This study explores comparative method as one of the means of developing multilingual competence in the process of multilingual teaching of linguistics students. The study reveals the principles of educational multilingualism and the concepts of positive transference and interference. Based on the analysis of the English and Spanish language systems, the aspects that need comparative study in the framework of teaching Spanish as a second foreign language on the basis of English have been identified. In the study there have been developed and tested exercises for students of language specialties in order to integrate comparative method into the educational process.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 4
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |