Details

Title: Сравнительно-сопоставительный метод обучения испанскому языку как второму иностранному на основе английского языка: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Зубенко Вероника Кирилловна
Scientific adviser: Токарева Елена Юрьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: сравнительно-сопоставительный метод; мультилингвизм; интерференция; упражнения; comparative method; multilingualism; interference; exercises
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3310
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\19098

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Работа посвящена исследованию сравнительно- сопоставительного метода как одного из средств формирования мультилингвальной компетенции в процессе многоязычного обучения студентов-лингвистов. В работе выделяются принципы учебного мультилингвизма, а также раскрываются понятия положительного переноса и интерференции. На основе анализа систем английского и испанского языков выделены аспекты, нуждающиеся в сопоставительном изучении в рамках обучения испанскому языку как второму иностранному на основе английского. В работе разработаны и апробированы упражнения для студентов языковых специальностей с целью интеграции сравнительно-сопоставительного метода в образовательный процесс.

This study explores comparative method as one of the means of developing multilingual competence in the process of multilingual teaching of linguistics students. The study reveals the principles of educational multilingualism and the concepts of positive transference and interference. Based on the analysis of the English and Spanish language systems, the aspects that need comparative study in the framework of teaching Spanish as a second foreign language on the basis of English have been identified. In the study there have been developed and tested exercises for students of language specialties in order to integrate comparative method into the educational process.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 4
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics